swesweet.com

1
Efter att ha bott nästan tio år utomlands kände jag att det var dags att flytta hem igen och i slutet av mars 2013 gick mitt flyttlass tillbaka till Sverige.

Väl tillbaka i Sverige kom jag på ideen till swesweet.

Det fanns få saker som jag kunde längta så mycket efter som lösgodis; och bara tanken på att få känna doften av en blandning av saltlakrits, ferarribilar, polly, svampar och hallonbåtar kunde få mig att le en hel dag. På något sätt kändes det lite som att komma hem när man öppnade sitt paket som familj eller vänner skickat; eller hade med sig när dom kom på besök.

Många av er känner säkert igen er, eller har familj och vänner som bor eller har bott utanför Sveriges gränser och vet hur svårt det varit att få tag på svenskt lösgodis.

Därför hoppas vi att vi kan göra livet lite enklare för alla godissugna utomlands genom att erbjuda kvalitativt, färskt svenskt och skandinavist lösgodis. Om det är något som ni saknar i vårt sortiment så finns vi bara ett mail bort.

Swesweet.com har en stor passion för lakrits!

Med vänliga hälsningar

Veronica, swesweet.com
4
Riktigt intressant affärsidé! Tror verkligen det kan bli något stort av företaget då jag vet om problemet med att få tag på lösgodis utomlands. Jag jobbar själv med affiliate och digital marknadsföring. Snubblade precis över ett program på Facebook som jag tycker du skall ta dig en titt på. Genom smart annonsering på Facebook och med det automatiserade programmet så tror jag du kommer kunna nå ut till väldigt många godissugna svenskar runt om i världen, utan att du ska behöva jobba ihjäl dig:) Länken är ett video om ett företag som använder programmet, finns en länk till demo filmerna i texten under videospelaren. https://www.facebook.com/photo.php?v=734933409874186&set=vb.731672653533595&type=2&theater Hör av dig om det uppstår några frågor. //Ronnie Nilsson
softplay.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.