Partner och investerare sökes till utveckling av textiltryckeri

1
Jag har ett komplett modernt textiltryckeri redo att användas. Maskinerna innefattar en digitalskrivare, två stycken värmepressar, en plotterskärare, datorer och mjukvara till dessa maskiner samt en lätt lastbil.

Min digitalskrivare är en mycket modern och ny modell som det ej finns så många av i Skandinavien. Vi har möjlighet att på några minuter trycka upp i stort sett vilket motiv som helst på kläder, skor, canvas eller annat textilmaterial.

Det totala materialvärdet uppgår till ungefär 260 000 SEK.

Jag har det senaste åren haft tryckeriet uthyrt på grund av att jag numera är sjukpensionerad efter en olycka. Innan olyckan så hade jag skrivit en affärsplan och köpt inventarier och lagervaror för att starta upp en verksamhet.

Jag söker nu efter en partner eller investerare som kan hjälpa till att finansiera uppstarten och sköta den dagliga driften inom verksamheten.

Kort verksamhetsbeskrivning

Företaget ska tjäna pengar på produktion, försäljning och design av mode (t-shirts, sneakers, linnen, toppar, diverse textiltryck och övriga unika egendesignade verk).

Verksamheten kommer vi att bygga upp kring tre huvudsakliga grundpelare:

1) Vi erbjuder kunder en webbaserad helhetslösning för att starta upp en webbutik. Kunden kan beställa vad han vill tillverka i form av textiltryck och vi bygger och sköter kundens webbutik, vi sköter produktion av varor och skickar dessa till slutkunden.

Det här erbjuder vi mot en fast månadskostnad. På så sätt kommer vi att ha trygga fasta pengar att hämta varje månad. Vi kan även erbjuda kunden hjälp med marknadsföring genom Google-Adwords.

2) Försäljning från hemsida med webbutik där vi har ett Öppet Galleri, ett Folkets Publika Galleri där vem som helst får visa upp sina varor (köpta och tillverkade av oss) till försäljning. Jag tänker mig något i stil med webbutiken Zazzle. (Vi har kunskapen och maskinerna för att erbjuda liknande tjänst som dem och de är världsledande i nuläget, någon svensk eller Europeisk motsvarighet finns inte ännu.)

*se länk: http://www.zazzle.se

3)Profilkläder och reklamtryck riktat till företag och föreningar likväl som mindre beställningar från privatpersoner. Vi har kunskapen och maskinerna för att kunna producera både stora och små antal snabbt och till ett bra pris.

Vi ska kunna ta emot beställningar via en hemsida där kunden själv kan ladda upp bildfiler i ett php-program och placera dem på en digital bild av plagget. Här kan vi se och lära av t.ex webbutikerna Vistaprint och Spreadshirt.

*se länk: http://www.spreadshirt.se/
*se länk: http://www.vistaprint.se/

Vi kommer att starta upp ett företag som redan från första dagen är redo att producera och ta emot beställningar. De stora materialomkostnaderna för maskiner och inventarier är redan betalda. Vi behöver egentligen inte spendera speciellt mycket pengar innan vi börjar tjäna pengar. Allt är redan klart för att starta upp så snart jag finner rätt personer att samarbeta med.

Den kompetens som jag önskar få in i verksamheten är webdesign och webshopskontruktion med SEO-kompetens. Förutom denna kompetens så behöver jag ha någon som kan sköta den dagliga driften av bolaget.


[attachment]PRESENTATION OPPNA GALLERIET V2.pdf[/attachment]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.