Investerare sökes import bilar

9
Hej,

Robin heter jag och är 23 år gammal.
Jag och en kollega har importerat bilar ifrån England mesta dels japanska sport bilar vid sidan om och sålt till Sverige. Vi har sätt att med våra egenskaper och kunskaper inom denna bil värd så kan vi göra ganska bra omsättning. Vi har nu idag startat ett företag till detta. Förutsättningarna är bra. Med goda marginaler om 15-50 tusen per fordon.

Vi har bra kontakter både i England och i Sverige. Vi tittar alltså upp intressen innan vi importerar för att säkra upp en försäljning.

Vi söker en investerare som är intresserad att gå in med 300 000kr och får 20 procent ägarskap i detta projekt. Investerade pengar är säkrade i tillgångar som är lätt att dra tillbaka.

Hör av er om intresse finns. Detta är under bearbetning fortfarande. Verkstads lokaler har vi också och kunskap som sagt.

Ni är välkomna att höra av er på mail i början eller meddelande.
[email protected]

Mvh Robin
338
25
Har ni kollat med banken om ni kan låna? Att ge bort 40% för 300K är generöst då ni säkert kan få lån då ni har ett värde i bilarna ni köper. Att privat låna 300K för ett billån är enkelt så det borde det även vara här. Alternativt Almi som tar en lite högre ränta men det ska vara enklare att låna där då de ser på sina lån som riskkapital.
1470
246
Jag tror nog det kan vara svårt att övertyga en bank om denna affärside. Jag känner mig inte så övertygad själv om att det skulle kunna ge avkastning till två löner och dessutom en investerare. Som en trevlig hobby vid sidan om vanliga jobb, kan det dock säkert vara en lysande ide.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.