Utvecklare sökes till Startup projekt - ägarskap kan diskuteras

2
Hej,

Två musikartister knäckte en lysande idé för ca 1,5 år sedan. Det ledde till företagsformering och teknikprojekt. Vi är nu halvvägs till MVP och vill komma i kontakt med duktiga och drivna programmerare/utvecklare. Utrymme finns även för roll som CTO.

Vår startup kommer revolutionera sitt marknadsområde och där tekniken kan appliceras på flera olika segment.

I dagsläget finns kompetens inom de flesta verksamhetsområden men vi behöver växla upp teknikarbetet. Det finns en färdig arkitektur på hur tjänsten ska se ut och byggas. Vi ser helst att du är van att arbeta i startup projekt. Vi har redan gjort några smarta val. React före Angular alla dagar. Vi har börjat med Xamarin men kan även välja att köra på React Native för mobilapparna också.

.NET Core har vi använt eftersom det är kanonbra. Välstrukturerat, vältypat och enkelt att arbeta i, men om vi behöver “enklare” språk: Python, PHP och Node.js för juniora utvecklare att fokusera på, kan det diskuteras. Om du har kompetens på GraphQL är det också bra.

Med hänsyn till potentiellt befintligt heltidsjobb så är upplägget med oss flexibelt och kan fram till MVP ses som ett sidoprojekt. Målet med samarbetet är att få fram vår MVP men det finns möjlighet för ett längre samarbete framöver. Ersättning för uppdraget kan vara i form av timlön men vi ser helst ett långsiktigt samarbete i utbyte mot aktieägarskap.

Är det här någonting som låter intressant och vill du vara med på vår resa?

Hör av dig, så träffas vi förutsättningslöst och berättar mer utförligt om iden och det vi söker. Vi befinner oss i Malmö, men om ni inte är i närheten kan första kontakt ske via Skype/telefon/email.
82
1
Hej, Jag har möjlighet att hjälpa er till riktigt bra kostnader som ni troligen kan få helt och hållet av ert lokala startup kontor då jag vet att de i södra Sverige beviljar upp till 100000 i bidrag för startups. De ger inte till löner men väl till köp av tjänst vilket är det jag förmedlar. Vi brukar ta fram en MVP på priser långt under detta belopp vilket förvisso beror lite på vad det är som ska göras. Jag tycker ni ska testa vår kalkylator för att få ett grovt estimat - därefter kan vi talas vid för att se om det här är en väg att gå. Många startups med begränsad budget väljer oss för att vi levererar toppkvalitet till mycket bra pris. På så sätt kan de komma vidare och söka större pengar. Jag hoppas vi hörs av. Niklas Gerholm Joos AB 0707 17 47 30 www.joosdigital.com Kalkylatorn: https://joosdigital.outgrow.co/joosdigital-2
Niklas Gerholm
2
Hej Niklas, Tack för svar. Jag undersöker Almi och återkommer under Okt-Nov. Hälsar Patrik
82
1
Du är hjärtligt välkommen och har du frågor kring finansiering så hör av dig - vi hjälper kostnadsfritt med rådgivning kring det för startups.
Niklas Gerholm
3
Det låter som om vi träffades angånede detta tidigare, men jag kan missta mig. På Crossplatform jobbar vi ju just med Xamarin och React-Native 50/50. NodeJS eller .net för backend, ofta på Amazon AWS. Hur som helst kan vi ju höras för att diskutera status och möjligheter: +46730477252 [email protected]
Friday
Är detta fortfarande aktuellt? Är själv utvecklare och skulle vara intressant att höra mer om det.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.