Till salu

14
Hejsan!

Nu råkar det vara så att jag har enheldel nya prylar att sälja och även begagnade fast överlag nya saker. Jag har tillgång till en e butik också där allt ska säljas. e-butiken ska också säljas.

Är det någon som har gjort så här förut? och isåfall hur gick det? Tips?


Allt ska säljas och detta kan vara ett av de många sätten att få det sålt...

758
1
Jag vet några stycken som har försökt att sälja sina e-butiker, men som inte ha lyckats alls med detta. Andrahandsmarknaden verkar inte vara så stor.[br]Har man däremot en väl fungerande e-butik med en större försäljning, så hamnar[br]allt i ett annat läge.[br]Blocket kan då vara en lämplig kanal att hitta köpare på :blink[br][br]Ett slag så trodde alla att man skulle lyckas, bara genom att köra igång en e-butik.[br]Idag så har verkligheten kommit i kapp många och det finns många säljare, men få köpare.
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
1616
4
Om du med "Allt" inte menar att du säljer företaget utan bara produkt och e-butik så tror jag ingen ser på det annorlunda än vanlig verksamhetsbedrivning. De flesta företagare har som mål att allt ska säljas. Som Stefan skriver så är verkligheten krassare. [br]Dock säljer du hela företaget med kunder och leverantörer samt produkter och e-butik så hamnar du i annan dager. Då finns det oftast substans att peka på i bokföring, förarbete etc.
Må väl!
2360
37
Det säljs naturligtvis ett och annat företag men det gäller att se upp med saker som kan komma surt efter.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
193
[quote author=lars arenander link=topic=3007.msg13210#msg13210 date=1192656999][br]Det säljs naturligtvis ett och annat företag men det gäller att se upp med saker som kan komma surt efter.[br][/quote][br][br] :blink Hur menar du, Lars? Specificera!
14
HEJ HEJ![br][br]Vad är det bästa sättet att göra då? Att sälja allt på? jag behöver bli av med med endel prylar. Men allt är nytt och jag inte vill inte sälja dem för billigt bara för att jag är desperat... Och nu hade jag då denna e-butik... Så vad gör jag då?? den som kommer på något smart får jag tänka ut någon bra belöning till =)[br][br]Så kommer du på något så skriv=)
13
[quote author=Sinnenas Teater link=topic=3007.msg13200#msg13200 date=1192651673][br][br][br]Ett slag så trodde alla att man skulle lyckas, bara genom att köra igång en e-butik.[br]Idag så har verkligheten kommit i kapp många och det finns många säljare, men få köpare.[br][/quote][br][br]Ett slag??? Får  man på käften?[br][br]
2066
2
[quote author=Sussi_Desktop link=topic=3007.msg13218#msg13218 date=1192716377][br][quote author=Sinnenas Teater link=topic=3007.msg13200#msg13200 date=1192651673][br][br][br]Ett slag så trodde alla att man skulle lyckas, bara genom att köra igång en e-butik.[br]Idag så har verkligheten kommit i kapp många och det finns många säljare, men få köpare.[br][/quote][br][br]Ett slag??? Får  man på käften?[br][br][br][/quote][br][br][Svensklektion][br]Ordet slag har flera betydelser, i det här fallet "Ett slag", uttryck som betyder: "En kort stund".[br]Slag kan även betyda:[br]- Större strid (ref. slagfält)[br]- Uppvikt del på klädesplagg[br]- Sort, typ; kategoi[br]- Hård träff (av handen)[br]- (anfall av) hjärnblödning[br][/Svensklektion]
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
758
1
[quote author=Jonathan link=topic=3007.msg13220#msg13220 date=1192720048][br][quote author=Sussi_Desktop link=topic=3007.msg13218#msg13218 date=1192716377][br][quote author=Sinnenas Teater link=topic=3007.msg13200#msg13200 date=1192651673][br][br][br]Ett slag så trodde alla att man skulle lyckas, bara genom att köra igång en e-butik.[br]Idag så har verkligheten kommit i kapp många och det finns många säljare, men få köpare.[br][/quote][br][br]Ett slag??? Får  man på käften?[br][br][br][/quote][br][br][Svensklektion][br]Ordet slag har flera betydelser, i det här fallet "Ett slag", uttryck som betyder: "En kort stund".[br]Slag kan även betyda:[br]- Större strid (ref. slagfält)[br]- Uppvikt del på klädesplagg[br]- Sort, typ; kategoi[br]- Hård träff (av handen)[br]- (anfall av) hjärnblödning[br][/Svensklektion][br][/quote][br][br]Svensklektion 2[br]Det heter KATEGORI :mrgreen:
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
2066
2
Haha, klipp och klistra är ett farligt verktyg ;)
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
13
Källa till den ordboken?
2066
2
[url=http://lexin.nada.kth.se/cgi-bin/sve-eng]http://lexin.nada.kth.se/cgi-bin/sve-eng[/url]
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
456
1
Specifiera vad det är du skall sälja inklusive länk till e-butiken. Lägg upp specen på ett antal köp & sälj - sajter och invänta intressenter...[br][br]Lägg ut "annonsen" på ett antal företagandeforum också..[br][br]För e-butiken så måste du kunna lämna ut uppgifter om omsättning, B/R, antal kunder, köpfrekvenser etc.. Alltså sånt som är intressant för kommersiella företag.
2360
37
Heal, listan skulle kunna göras lång, har man som jag suttit i tingsrätten och dömt  folk, så blir man ibland häpen. Detta är ett forum för annat än jag antytt så vill du ha mer info besök en tingsrätt, de allra flesta mål är öppna mål.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.