Annonsmarknad för barnsaker till salu minst 20.000 SEK

3
Hej,
Jag har nu bestämt sig för att sälja sajten www.b a r n m a r k n a d e n.se på grund av tidsbrist förutsatt att jag hittar rätt köpare och får ett marknadsmässigt pris. 
Sajten startades September-05 och är en marknadsplats för begagnade barnkläder, barnvagnar och leksaker. Andrahandsmarknaden av barnsaker har ökat mycket de senaste åren till följd av babyboom det ökade intresset för barnrelaterade märkesvaror. Idag är det gratis att annonsera på B a r n m a r k n a d e n (vi har en kampanj nu där vi till och med skänker 5 kr/annons till Rädda Barnen). Det viktiga är att generera trafik för att vara en attraktiv reklamplats för alla de otaliga nätshoppar som har poppat upp som säljer barnsaker på nätet.


Information om vad som ingår i köpet:
-------------------------------------
Domänerna B a r n m a r k n a d e n.se och .com
Webbplatsen med design och kod
Annonssystem är en ombyggd version av Rapid Classifieds v 3.1 gratislicens (Lättanvänt)
Forum Web Wiz Single Licence (inköpt för £39)

Statistik
-----------
Intäkter Adsense 2007: $1832 = 12382 SEK (baserat på dollarns snittkurs 2007)
Intäkter bannerförsäljning 2007: 3.900 SEK + moms (Kan ökas mkt med mer bearbetning, har bara gjort ett utskick nu inför jul iår)
Registrerad i DMOZ: Ja
Pagerank: 4
Antal sidor indexerade i Google 2008-01-01: c:a 1600st
Antal externa inlänkar enligt Yahoo 2008-01-01: 561st
Antal registrerade användare: 1473st
Antal unika besökare 2007 enligt Google Analytics: 132.931 st (11078/mån i snitt)
70% av besöken kommer från organiskt sökresultat framför allt från Google
B a r n m a r k n a d e n är indexerad av AllaAnnonser och Annonsguiden vilket möjliggör att annonserna visas för många fler


Placering i Google (exempel):
-----------------------------
#1 begagnade barnkläder
#1 begagnade barnvagnar
#1 barnsaker
#1 babysaker
#3 kavat (barnskomärke)
#4 polarn och pyret

Villkor
-------

Köparen betalar eventuella överlåtelsekostnader
Jag reserverar mig rätten att välja rätt köpare
Betalning faktura (innehar F-skatt) eller om vi kommer överens om något annat

Bud under 20.000 SEK + moms är inte aktuella
Köp nu pris 50.000 + moms

Frågor kan ställas i denna tråd eller via PM. Vill du diskutera över telefon så PM:a mig.

Jag har många idéer om vidareutveckling som jag gärna delar med mig av till eventuell köpare

Tack för uppmärksamheten!
Bästa Hälsningar
Thomas
------------------------------------------------
www.allegro.se - för en livligare webb!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.