Tro mig: Det finns inget mer hårdkokt än det du inom några minuter kommer att lära dig när det gäller att sälja så mycket som möjligt så snabbt som möjligt.

Häng med nu.

Du kommer att få tips du aldrig fått tidigare
och som kan ge dig det genombrott du letar efter.

Okej – tillbaka till dig och din förälskelse. Kommer du ihåg hur det kändes när du var så där riktigt stormförälskad? Hur kändes det?

Kom igen nu.
Du vet hur det kändes. Du behövde bara titta på den du var förälskad i så pirrade det i hela kroppen. Eller hur? Bara genom att prata med den här personen gjorde dig lycklig, vild, barnslig, förvirrad, knäsvag ... så många känslor att det började snurra i huvudet.

Och rösten ... WOW!

Du kunde lyssna på den i timmar (men det kändes som bara någon minut), du kanske till och med drömde om den där rösten.

För att inte prata om doften, leendet, håret ...

Och så vidare. Och så vidare. Och så vidare.

Vart leder det här?

Bara hit: Vi är känslomässiga varelser. Det är vi alla.

Spelar ingen roll om det handlar om VD:n på Sony Ericsson som gottar sig i det finaste rummet på firman eller om vi pratar om städaren längst ner i städskrubben. Det är ingen skillnad.

Vi har alla känslor som vi brottas med dagligen.

Det är bara det att vissa tror att de är bra på att dölja dem (läs män).

Dina kunder är likadana. De har massvis med känslor de brottas med varje dag.

Känslor: kom ihåg det ordet.  Varför?

Därför att alla baserar sina köpbeslut på sina känslor och rättfärdigar sina köp med logiska resonemang. Till exempel, "Jag köpte den därför att jag fick 20 % rabatt idag".
 
Men den lilla rabatten är inte det riktiga skälet. Dessutom är de här känslorna ingenting som vi vid alla tillfällen medvetet upplever. Dina kunder är oftast omedvetna om dem. Det är du och jag också. Men de lurar alltid i bakgrunden när det handlar om att köpa eller inte köpa.

Och det handlar inte bara om stormande känslor som förälskelse. Det är ofta andra känslor och inte bara positiva sådana. Till exempel köps det en hel del produkter enbart för att imponera på andra (Ha! Nu har jag snyggare bil än den där fjanten!).

Frustration över något är också ett känslomässigt skäl för att öppna plånboken. Spara pengar eller tjäna pengar är alltid känslomässigt betingat. Och det finns många, många fler.

Kom ihåg det här. Därför att nu när du förstår att det är känslorna som är kungen i försäljning så har du ett stort övertag mot dina konkurrenter.

Om du vet hur dina kunder tänker och känner så kan använda den informationen till att sälja mer av dina produkter och tjänster. Och om du inte vet det, tja, då ligger du ganska risigt till.

Sorry, men så är det.


Men låt oss säga att du gjort din research och vet vad dina kunder tänker på och vad de känner. Vad är då ditt jobb? Enkelt: rör upp känslorna! Visa att du står på deras sida, att du förstår dem och förklara sedan hur dina produkter eller tjänster kan lösa deras problem eller mätta deras begär.

Lyssna: All annonsering oavsett om du använder direktreklam, annonser, hemsidor, e-post eller något annat är försäljningskonst i tryck. Därför är all annonsering begärens litteratur.

Det är samhällets encyklopedi av drömmar ... 2000-talets önskebok. Du är bokstavligt talat författaren till dina kunders drömmar.

Du är krönikören som berättar om hur fantastiskt härlig hennes framtid kan bli. Ditt jobb är att i extrem detalj visa allt underbart som du kan göra för henne.

Du kanske tycker att det låter manipulativt?

Det kan det vara.

Men om du säljer en produkt eller tjänst som verkligen tar bort deras smärta, löser deras problem eller ger dem fördelar som berikar deras liv – då är det din rättighet och skyldighet att se till att de köper. Punkt slut.

Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.
0 kommentarer
Du måste logga in för att skriva en kommentar. för att registrera dig som medlem.