När du upptäcker köpsignalen är intresset hos kunden oftast på TOPP. Gå då på avslut/avstamp. Risken är att chansen inte kommer tillbaka.

Kunden:
Hur mycket kostar det?
Säljaren:
Om priset är rätt, får jag möjligheten att leverera då?
Kunden:
Absolut.

Kunden:
Vilken leveranstid är det på..?
Säljaren:
När vill du ha det levererat?
Kunden:
Om tre veckor.

Kunden:
Har ni produkten i svart?
Säljaren:
Vill du/ni ha den i svart?
Kunden:
Ja.

Skulle det mot förmodan dyka upp någon form av huvudinvändning från kunden, försök identifiera den och säg:
Om jag löser detta för dig/er, gör vi affär då?
Sedan gäller det att presentera en övertygande lösning för kunden.

Gör så här:

  1. Träna på att bli mer lyhörd för dina kunders köpsignaler.
  2. Våga ta tillvara på chansen direkt vid köpsignal och fråga om affär.

"Om du MISSAR kundens köpsignal är RISKEN att den inte kommer tillbaka."

Så här lätt upptäcker du kundens köpsignaler

Missa inga nyheter! Anmäl dig till ett förbaskat bra nyhetsbrev.

Taggar:

0 kommentarer
Du måste logga in för att skriva en kommentar. för att registrera dig som medlem.