Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer
Välkommen, Gäst
E-post: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: För många tecken i mottagarnamnet (säger plusgirot/kassaserv

För många tecken i mottagarnamnet (säger plusgirot/kassaserv 27 jan 2007 17:08 #6610

Har någon mer än jag stött på patrull när det är dags att betala en faktura till ex. Kina som ofta har långa mottagarnamn till sina bankkonton? ePlusgirot samt kassaservice system när det gäller att fylla i dessa är begränsat till 17 tecken i mottagarnamnet och om man då inte får med varenda tecken så blir kineserna kinkiga och fryser pengarna och sätter inte in dem på mottagarens bankkonto! Detta har tyvärr hänt mig och dessa pengar ligger nu på en kinesisk bank och dammar. Har flera gånger gått till Nordea och gjort en "manuell komplettering" av uppgifter till kina-banken men utan resultat. Detta är mycket frustrerande och nu kan jag inte betala in pengar eftersom det svenska systemet ej tillåter fler tecken, vågar längre inte chnsa och korta ner namnet lite efter mina tidigare erfarenheter av detta. det skall tydligen gå att återkalla pengarna också men Nordea kan inte svara på vad det skulle kosta, vilket jag tycker är än mer märkligt. Inte en enda fingervisning om det rör sig om 100kr eller 1000kr! Jag tycker att bankerna sysslar med rävspel. Utsugare...maffiafasoner är ord som dyker upp i mitt huvud...



Hur gör ni när ni betalar till bankkonton utanför EU och som har långa mottagarnamn?

Välj kommun från listan