Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer

Ett nav för unga entreprenörer

Dela artikeln
måndag, 19 juni 2017 0
Get It Done Brand (fr. v.): William de Sallas, ambassadör, Dejan Petrovic, grundare & produktansvarig, Kabo Lekay, marknadsföringsansvarig. Get It Done Brand (fr. v.): William de Sallas, ambassadör, Dejan Petrovic, grundare & produktansvarig, Kabo Lekay, marknadsföringsansvarig.

“Om du tränar så kommer du att må bättre.” Det har blivit en utsliten uppmaning. Livets utmaningar kommer i många former. En bra fysik kan lösa mycket, men det kan inte lösa allt.

- Det löser inte alla problem du kan ha i livet. Och det är det vi vill visa, säger Kabo Lekay, marknadsansvarig på Get It Done Brand.

Det går nästan att ta på stämningen när jag kommer in på Fresh Fitness i Vasastan. Musiken sjuder i bakgrunden och i mitten av rummet står dem i en stor cirkel runt en stor multiställning. De uppmuntrar varandra, utmanar varandra att göra det sista lyftet och klappar om varandra efter varje omgång. Trots att det är en tävling ser det ut som att alla redan har vunnit.

- De som är här har en viss attityd känns det som. De är väldigt mycket för att pusha varandra, säger Daniel Diegelmann, en av evenemangsdeltagarna.

Alla som har valt att utmana livet har en plats här. Alla som behöver en klapp på axeln och en boost i vardagen är här. I framtiden vill grundaren bakom Get It Done Brand, Dejan Petrovic, förändra mötet mellan människor och skapa ett nav för vardaglig energi.

- I grunden vill vi bara förändra hur folk ser på varandra. Alla kan komma förbi och prata om sina grejer och vi gör någonting för samhället. Förhoppningsvis inspirerar vi någon att göra någonting. Om vi skapar en öppenhet, då finns det alltid någon att prata med. Kanske någon som har gått igenom samma sak som du, säger Kabo Lekay.

Ett föredöme för unga entreprenörer

Dejan Petrovic är ett ungt och rungande exempel på att uthållighet och kampvilja är de verkliga nycklarna. Vägen har varit allt annat än rak. Dejans resa från ny och grön till en uppskattad entreprenör är en symbol för alla unga, verksamma människor.

- Det är så personligt. Alla som är inblandade i Get It Done Brand är här. Och de är så jäkla grymma hela teamet. Så personliga och glada. De sprider härlig energi, säger Nenad Petrovic, Dejans bror och en av evenemangsdeltagarna.

Hans resa tar sin början 2011. En dröm tar form. En längtan efter någonting mer. Han vet att disciplin är nyckeln. Hela hans företagande är starkt förknippat till träning och fitness. Mycket av den han är idag har vuxit fram under åren på gymmet. Att slipa på detaljerna, hela tiden vara redo att lära sig nya saker och vara öppen inför människor och möjligheter. Det är alla företagares dygt, och Dejan Petrovic symboliserar det på ett föredömligt och unikt sätt.

Välkommen till Get It Done Brand:

- Vi var några stycken som började för lite mer än ett år sedan med våra egna idéer. Och Dejan är en utav dem som har fortsatt. Han var den som kunde minst i början. och han är den som har byggt upp det största teamet idag, säger Dejans bror Alexander Petrovic.

Det kanske mest uppseendeväckande med att träffa Dejan är att han alltid tycks sjuda av energi. Alltid nära till ett leende. Det finns en tuffhet i honom, en uthållighet och en öppenhet. Han har fått sitt team att växa snabbt och har lyckats knyta till sig engagerade personer på kort tid som är med honom till 100% - vilket är något av det svåraste som finns för en entreprenör.

- Det jag gillar med Get It Done Brand är att man kan förknippa det med vad som helst. Folk har friheten att förknippa det med vad de vill. Slogan vi använder är Simple Reminder. Evenemangen i sig handlar om att få ut varumärket till den målgrupp vi söker. Alla som diggar varumärket får synas med våra produkter, säger Dejan.

Två varumärken med samma värdegrund kan åstadkomma vad som helst

- Dejan Petrovic hade ett intresse och en vision. Så föddes Get It Done Brand. Han drömde aldrig om framgång utan han började jobba för det istället, säger Fresh Fitness regionchef Mikael Martinsson.

Dejan Petrovic är tydlig med att lyfta fram Fresh Fitness som en betydande faktor till att kunna driva de här evenemangen.

- Fresh Fitness är den optimala samarbetspartnern. Vi står för samma värdegrund, och två varumärken som står för samma värdegrund kan åstadkomma vad som helst. Målet är att skapa communitys dit folk kan komma och umgås, säger han.

Alla unga entreprenörer behöver ett nav av positiv kraft och energi för att orka fortsätta driva sina idéer framåt. Det är dem som är framtiden för Sveriges fortsatta entreprenörskap. I fronten står Get It Done Brand med designkläder, videos, bilder och evenemang - redo att göra en insats för framtiden.

Vill Du vara med på nästa evenemang?

Följ Get it Done Brand i sociala medier:

Dejan Petrovic: @accordingtodejan
Get it Done Brand: @getitdonebrand

Välj kommun från listan