Uppsägning av medlemsskap i lessmore.

2
Hej!

Jag har ett enmansföretag inom databranchen och bestämde mig för ett år sedan att testa Lessmore och de avtal som ingår i medlemsskaet. Det visade sig ganska snart att det var väldigt lite av deras erbjudanden som jag kunde ha nytta av. När fakturan nu kom från Lessmore om förlängning av medlemsskapet så ville jag säga upp mitt medlemsskap i Lessmore men trots uppvaktning av deras kundtjänst fanns det inget de ville göra utan det skulle jag ha meddelat 3 månader innan fakturan kom.

När jag läser avtalet (nu lite nogrannare) så står det:
Avtalet förlängs automatiskt med ett år i taget såvida ej skriftlig uppsägning sker tre månader före avtalstidens utgång.

Finns det någonstans man kan vända sig för att komma ur detta avtal utan att betala fakturan, eller är det som jag tror bara att bita i det sura äpplet.

Tycker denna typ av avtal verkligen ger ett oseriöst intryck av Lessmore som lurar kvar sina kunder på detta vis.

mvh Johan
450
Det är tyvärr vanligt med denna typer av avtal. Hogia (bokföringsprogram) har exakt samma...Jag glömde givetvis att säga upp avtalet i tid innan jag bytte till annat program. [br][br]Tror du får svårt då du har gått med på avtalet en gång i tiden. Vi har x antal liknande kontrakt som vi ej blir av med pga slarv vid inköp.[br][br][br]Vilka belopp rör det sig om? [br]
2
Det rör sig om ca 1000kr i årsavgift, inte våldsamt mycket men ändock en onödig utgift.[br][br]Intressant att du nämnde bokföringsbrogram, jag använder själv Visma Enskild Firma och reagerade på att de till skillnad från Lessmore i sin faktura presenterar fördelarna med att vara medlem sedan lämnar det upp til kunden att välja om man vill fortsätta eller inte.[br][br]Det är nog bara att betala och vara glad. Jag blir dock lite irriterad när jag drog igång en tråd på Lessmores forum för att diskutera detta med övriga medlemmar, den togs ganska snabbt bort utan förklaring och därefter har de infört granskning av alla inlägg i alla forum innan publicering.
450
[quote author=ahoj001 link=topic=4391.msg20880#msg20880 date=1223469899][br]Det rör sig om ca 1000kr i årsavgift, inte våldsamt mycket men ändock en onödig utgift.[br][br]Intressant att du nämnde bokföringsbrogram, jag använder själv Visma Enskild Firma och reagerade på att de till skillnad från Lessmore i sin faktura presenterar fördelarna med att vara medlem sedan lämnar det upp til kunden att välja om man vill fortsätta eller inte.[br][br]Det är nog bara att betala och vara glad. Jag blir dock lite irriterad när jag drog igång en tråd på Lessmores forum för att diskutera detta med övriga medlemmar, den togs ganska snabbt bort utan förklaring och därefter har de infört granskning av alla inlägg i alla forum innan publicering. [br][/quote][br][br]De har ingen bra förklaring till detta alltså, oseriösa. Tack ska komma ihåg företagsnamnet. 
1324
2
Har numer tagit som vana att säga upp saker i samband med att man betalar fakturan. [br][br]DVS betala fakturan och sedan säger du upp det hela att upphöra om ett år. [br][br]Hans
1
Har otroliga problem med att komma ur Lessmores medlemsskap.[br]Gjorde uppsägning via deras webbformulär på nätet mer än 3 månader innan avtalet löpte ut, detta utan att veta om avtalets paragraf om uppsägning minst 3 månader innan löptiden.[br]Fick en ny faktura igen likväl. [br]Det otroliga är att nu ligger en extra avgift med på fakturan på en tjänst vi ej haft vad vi vet. [b]Ändå otroligare är att den är för 27 månader tillbaka i tiden.. ska man skratta eller gråta[/b] När LESMORE vet att kunden vill dra sig ur då klämmer man dit dom med en hemlig extra avgift som straff eller![br]Bestrider faktura eftersom vi gjort uppsägning i tid. Det bryr sig dom inte om utan hänvisar till avtals villkoren.[br]Ber då att få avtalet som vi skrivit på skickat till oss. Det luriga är att efter mängder med mejlande visar det sig att det finns ej något avtal påskrivet, utan de finns en digital accept.
1
Vad gör man jag blev uppringd för ett år sedan där säljaren på Lessmore gav mig ett pris per månad för att testa. Sade att jag är ett litet företag som måste tänka på utgifter. På 2 röda kommer inte en månadsfaktura utan en ettårsfaktura, ringde upp dem och fick som svar att så gör de det var bara att gilla läget. Jag hade inte skrivit på något men fick ändå betala i 2 delar. Överenskommelsen var att de skulle höra av sig per telefon i god tid innan för utvärdering om jag ville fortsätta. Vad händer det dimper ned en faktura och man säger sig inte kommit överens om detta. Denna typ av företag borde inte finnas.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.