Hur man bestrider en försenad garanti/leverans faktura!

7
Hej!

Har då beställt specialverktyg av ett företag och efter massa "strul" så kom mina försenade verktyg (8veckor tog det).

Hör till saken att jag har fått "muntligt" garanti att dem ska hålla och ett leveransdatum var 2-4veckor!

Tyvärr höll den ena verktygen bara i knappt "40 000 slag "(Formverktyg) och jag tog kontakt med dem direkt och fick svar efter någon vecka att dem skulle ersätta ett nytt verktyg till mig.

Detta var i nov/december månad och efter massa mailande fick jag verktyget denna veckan (februari 15)

Nu kommer det "sjuka" dem skickade mig 2 verktyg och igår kom fakturan på bägge verktygen. >🙁

Jag har sparat vårt mailkonversation och anser att företaget har begått många fel.


Hur ska jag göra som företagare bedrida detta ?? Jag har inte krävt om 2 verktyg och deras nonchalans är under all kritik!

Nu har jag hittat andra mkt bättre och leveranstrogna tillverkare men sitter med detta enormt irriterande faktura!

HUR skriver man en sk "bestrider" brev eller hur göra man??

Tacksam för snabbt svar

Mvh

F

2066
2
1. Ring dem (mycket enklare och snabbare), det kan ju vara så att de gjort ett misstag och är beredda att fixa det direkt.[br][br]2. Skriv ett enkelt brev där du beskriver vad du anser är fel och varför. Lämplig rubrik typ "Bestridande av faktura nnn". Datera även brevet. Skicka det som REK till leverantören och behåll en egen kopia.[br][br]3. Vänta på svar eller reaktion och betala inte det felaktiga beloppet. Betala dock det som är överenskommet enligt dig så har du gjort rätt från din sida.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.