Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer

Företagets varumärke & PR-arbete

Ett företags varumärke är ett kännetecken, t ex ett företagsnamn, en symbol eller ett ljud, något som utmärker din specifika vara eller tjänst. Detta används för skapa igenkänning så dina kunder och marknaden kommer ihåg och kan associera sig med ditt företag och din produkt.

PR är en förkortning för public relations och syftar till arbetet med att bygga positiva relationer till marknaden. Det kan t ex vara att synas i rätt tidningar, blogga på rätt sajter; att kommunicera varumärket på rätt sätt, i rätt kanaler. Det kan vara en viktig del i bolagets marknadsföring men oftast inte något man behöver tänka på som nystartad företagare.

fredag, 30 november 2018
av Malin Strandvall i Varumärket
måndag, 05 november 2018
av Peter Karaszi i Varumärket
tisdag, 30 oktober 2018
av Sandra Kvist i Varumärket
torsdag, 10 augusti 2017
av Kevin Kane i Varumärket
onsdag, 24 maj 2017
av Vilhelm Hanzén i Varumärket
tisdag, 01 december 2015
av Westander Pr-byrå i Varumärket
tisdag, 29 september 2015
av Redaktionen på Företagande i Varumärket
fredag, 14 augusti 2015
av Doers Magazine i Varumärket
Sida 1 av 5

Veckans hetaste

 

Välj kommun från listan