Tomas Lydahl

Tomas Lydahl

Artiklar av Tomas Lydahl

Varför tar smarta personer korkade beslut?

Vi har alla tagit korkade beslut vid några tillfällen i livet och vi har även sagt eller gjort korkade saker som vi sedan ångrat,... Läs mer

Behåll ditt lugn oavsett situation

När tar du de bästa besluten? När har du kristallklar klarhet och förståelse över situationer? När är din kreativitet som... Läs mer

Era kunder har ingen anledning att rekommendera er

Då menar jag kunder som skryter om er innan eller utan att någon specifikt frågar efter just er produkt eller tjänst. En nöjd... Läs mer
av Tomas Lydahl i Marknadsföring | 3 minuter

Har ni rätt bränsle till personalen?

Alla fordon är tillverkade att fungera optimalt med ett visst bränsle som t.ex. diesel och bensin och vi skulle aldrig få för oss... Läs mer
av Tomas Lydahl i Ledarskap | 3 minuter

WOW! Ingen stress på jobbet!

Stressade medarbetare kan kosta ert företag stora pengar och då handlar det inte bara om sjukskrivningar även om det är den... Läs mer

WOW! Så får ni era medarbetare att älska sina jobb!

Väldigt få företag inser det verkliga värdet i att få sina medarbetare att bli framgångsrika och trivas på sina jobb. På något... Läs mer
av Tomas Lydahl i Personal och HR | 3 minuter

Så får du chefer och kolleger att säga WOW! om dig

Det handlar om att ge till andra utan att förvänta sig något tillbaka. När du inte förväntar dig något tillbaka kan du aldrig... Läs mer

Är du en ledare i världsklass?

Vi har nog alla stött på bra ledare och mindre bra ledare i våra karriärer men vad är egentligen skillnaden? I min åsikt ska en... Läs mer
av Tomas Lydahl i Ledarskap | 3 minuter

Kundlojalitet - Sluta att gissa! Svaren finns hos dina kunder

Det finns säkert många smarta medarbetare i detta land men mitt förslag är att gå direkt till källan av informationen... Läs mer
av Tomas Lydahl i Försäljning | 4 minuter

Ditt företag förlorar pengar varje dag

De har miljontals kunder som beställer nästa produkt som kommer ut innan de ens vet vad den har för funktioner eller hur den ser... Läs mer
av Tomas Lydahl i Försäljning | 3 minuter

Kommer nästa kund att rekommendera dig?

För att skapa den bästa upplevelsen hos dina kunder måste du och hela personalen inse och tänka att här kommer vår lön. Här... Läs mer
av Tomas Lydahl i Försäljning | 3 minuter

Nöjda kunder är inte lojala!

Att sätta målet att ha nöjda kunder är ett misstag som många företag gör. De gör underökningar som mäter hur många kunder... Läs mer
av Tomas Lydahl i Försäljning | 3 minuter

Vägra delta i lågkonjunkturen

Spekulationerna går vilda om hur länge denna lågkonjunktur kommer att vara. Vad innebär den för ditt företag? Du har faktiskt... Läs mer
av Tomas Lydahl i Försäljning | 2 minuter

Sätt upp ett mål

Det är ganska fantastiskt att inte fler människor sätter konkreta mål. När man sätter mål och följer dem skapar man sin framtid... Läs mer

Ta pulsen på ditt företag

Att regelbundet ta pulsen på ditt företag är nästan lika viktigt som att ta pulsen på dig själv. Tre viktiga områdena att titta... Läs mer
av Tomas Lydahl i Affärsutveckling | 2 minuter

Hur är du som ledare?

Att vara ledare är inte så lätt som många tror. Innan man kommer in i rollen har man ofta en annorlunda bild av vad det innebär.... Läs mer
av Tomas Lydahl i Ledarskap | 2 minuter

Extern och intern kundvård

Efter mina 20 år i USA var det väldigt intressant att komma tillbaka till Sverige och se skillnaden på dessa länders olika syn på... Läs mer
av Tomas Lydahl i Försäljning | 2 minuter

Nyhetsbrev - en källa av värdefull information!

Då får de chansen att se vad företaget handlar om och hur de hjälper sina kunder. Det som skiljer framgångsrika företagare och... Läs mer

Underskatta aldrig kundens värde

Många gör misstaget att endast räkna en affär eller en summa per år men det finns fler faktorer som måste räknas med om du ska... Läs mer
av Tomas Lydahl i Försäljning | 2 minuter

Affärsnätverkande

Business Networking eller affärsnätverkande som det blir rakt översatt från engelska, är världens mest effektiva, men ändå... Läs mer
av Tomas Lydahl i Nätverkande | 4 minuter