Roger Brixberger

Roger Brixberger

Artiklar av Roger Brixberger

Förlorar du fortfarande affärer på pris?

Väldigt ofta stöter jag på företag som har uppenbara problem med att differentiera sin produkter/tjänster vilket oftast... Läs mer
Roger Brixberger | 1 minuter
Så bygger du ditt personliga och strategiska nätverk med rätt människor

Så bygger du ditt personliga och strategiska nätverk med rätt människor

En god vän fick nyligen beskedet att han skulle få nya arbetsuppgifter och ansvarsområden vilket fick honom att fundera på att... Läs mer
Roger Brixberger | 1 minuter

Det är säljarnas beteende som skapar framgång (Checklista för bättre kundmöten)

I mitt yrke som säljcoach slås jag ofta av tanken att alltför många säljare inte har en klar plan över hur de ska agera före,... Läs mer
Roger Brixberger | 2 minuter

Tjat om konsekvenser är en underskattad utbildningsmetod

Hur kommer det sig att all serviceutbildning och säljträning, alla ledarskapsseminarier och företagsforskning, alla dessa... Läs mer
Roger Brixberger | 1 minuter

Account Management – säljplanen som ökar dina resultat

Handen på hjärtat, har du en dokumenterad plan som beskriver hur du och din kund ska interagera 6-12 månader framåt? Många... Läs mer
Roger Brixberger | 1 minuter

Nio skäl till varför du inte får resultatet du vill ha

1. Att veta men inte göra Den moderna människans förmåga till förhalning är utbredd som få andra egenskaper och är kanske... Läs mer
Roger Brixberger | 4 minuter
Nykundsbearbetning - var ska jag börja leta?

Nykundsbearbetning - var ska jag börja leta?

Det finns i rådande konjunkturnedgång två viktiga saker som varje företagsledare och säljare bör fundera på: 1. Hur... Läs mer
Roger Brixberger | 2 minuter

Så utvecklar du underpresterare

Det händer ibland, att man har medarbetare som under en längre tid visat ett otillfredsställande resultat, eller i attityder och... Läs mer
Roger Brixberger | 2 minuter

Förbättra hur dina säljare agerar på sina kundbesök

Många säljare gör mer eller mindre fel när de genomför sina kundbesök, vilket ofta inte uppmärksammas. När säljarens chef... Läs mer
Roger Brixberger | 1 minuter

Försäljning - amatörernas sista arena

Nidbilden av säljare som ”kör på” och främst har sin egen säljbudget i fokus är alltjämt rådande. Kunderna säger i olika... Läs mer
Roger Brixberger | 1 minuter