Användarnamn
Lösenord
eller  Logga in med Facebook

Gratis marknadsföring

20 gratis sätt att marknadsföra ditt företag

20 tips till gratis marknadsföring

Kommunicera kärlek

Kärlekskranka kunder

Så får du kärlekskranka kunder

7 hemligheter i ett säljbrev som träffar i hjärtat

Skriv ut Skicka sidan
Skrivet av Krister Maxe   
2009-09-10 02:37

Säljbrev som träffar i hjärtatNär du skriver ett säljbrev är du manusförfattaren till läsarens drömmar. Du är krönikören till hennes framtid. Ditt jobb är att visa henne i detalj allt som din produkt/tjänst kan göra för henne. Med det sagt har jag 7 hemligheter som du ska tänka på varje gång du skriver.

Nyhetsbrev

yesJa tack, skicka fler gratis tips & nyheter. Enkelt att avanmäla.


Relaterade artiklar

Ett säljbrev som träffar i hjärtat är:

Personligt

Ett säljbrev som träffar i hjärtat är personligt. Läsaren ska känna och så långt som möjligt tro att du skrivit bara till henne. Ett enkelt sätt att få henne att känna så är att du skriver med många ”du”.

Lyckas med dina säljbrev

Aktivt

Ett bra säljbrev är skrivet i aktiv form. Det betyder bland annat att du använder många aktiva verb.

Känslomässigt

Ett bra säljbrev siktar på läsarens hjärta. Öppna hennes hjärta så öppnar du hennes plånbok. Du kan trycka på hennes känslor och öppna hennes hjärta på många sätt. Ett av de bästa är att du berättar en historia, en story som hon kan relatera till och identifiera sig med.

Sinligt

Ett bra säljbrev tilltalar läsarens sinnen. Det får läsaren att se saker framför sig, höra saker, känna saker, känna smak, och lukt.

Kommenderande

Ett bra säljbrev är kommenderande. Det berättar för läsaren vad hon ska göra. Inte på ett otrevligt burdust sätt utan på ett enkelt, trevligt och självklart vis.

Nyfikenhet

Ett bra säljbrev får läsaren nyfiken. Och inte bara nyfiken utan intensivt nyfiken.

Transparent

Ett bra säljbrev är transparent. Genomskinligt. Med det menar jag att läsaren aldrig stannar upp och tänker ”vilket bra brev”. Hon tänker inte ens att det är ett brev. Hon ser bara idéerna bakom texten. Texten ska vara som en inoljad rutschkana som hon kliver på och rusar nedför.

Krister Maxe

Krister Maxe är marknadsföringskonsult och copywriter. Här är några av företagen som han har hjälpt med marknadsföring under de senaste 15 åren:

IKEA, Svenska Spel, Statoil, Kodak, SAS, Veckans Affärer, Glocalnet, ICA Express, SWEDMA (SwedishDirect Marketing Association), Naturapoteket, Ordning& Reda, Dormy Golf (Europas största golfvaruhus), Böckernas Klubb, Audio-Video, Gripsholms Värdshus, TNT, Svenskt Militärhistoriskt Bibliotek, DM Konsult, DalaCard, Företagarna, Svensk Mjölk, ÅF, Bobergs Tryckeri, Lindgren Bil AB, Nymans Ur 1851, Blue Step, Stora Familjebokklubben, Hyresgästföreningen, Nordea, ACE Försäkringar, Symantec, Fjällräven, Swedbank Arena, Uniflex AB, LIFE och många andra.

Han är även författare till flertalet böcker och håller populära kurser inom marknadsföring och copywriting. Om du vill ha mer värdefulla tips som kan hjälpa dig i ditt företagande så hittar du massvis med tips på www.maxe.nu. Dessutom erbjuder han specialrapporten, Hur ditt företag blir en kundmagnet helt gratis. Du hittar specialrapporten här: www.maxe.nu/kundmagnet

Skriv din kommentar

0

Personer i konversationen

Kommentarer (1)

  • Kanonbra sammanfattning! Helt klart 7 detaljer som gör skillnaden och hela jobbet. Jag vet inte hur många säljbrev och e-postmeddelanden där jag spelat just på dessa känslor. Det enda som är fel med den här artikeln är att nu vet ju fler än du och jag hur man ska göra för att skriva "rätt" :)

 

Nyhetsbrev

klickSverige bästa nyhetsbrev för företagare säger vissa. Vad tycker du?

Prenumerera gratis - enkelt att avanmäla.


Twitter och FB

Här följer du oss på Facebook

Google plus

Följ oss på Google +, Facebook och Twitter

Protected by SiteGuarding.com