Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer
Välkommen, Gäst
E-post: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Kund som hävdar att produkten e använd..

Kund som hävdar att produkten e använd.. 14 feb 2011 18:47 #38338

Jag har en kund som påstår att hennes köpta produkt är använd, detta trots att jfag är 100 på att den ej var använd när hon mottog den via posten! Hon tänker returnera den nu efter 3 veckor o häva köpet. Känns som att kunden oftast har rätt enligt konsumentverket o det gör ösa företagare till offer. Hur bör jag göra?

SV: Kund som hävdar att produkten e använd.. 14 feb 2011 20:33 #38345


Jag har en kund som påstår att hennes köpta produkt är använd, detta trots att jfag är 100 på att den ej var använd när hon mottog den via posten! Hon tänker returnera den nu efter 3 veckor o häva köpet. Känns som att kunden oftast har rätt enligt konsumentverket o det gör ösa företagare till offer. Hur bör jag göra?


Du bör räkna lite på vad det är värt att ha en missnöjd kund jämfört med en nöjd fd. kund.

Min erfarenhet är att man i längden vinner på att vara snäll mot sina kunder, även om man anser att dom har fel.

Berätta gärna mer om vad det är för produkt så blir det lättare att sätta sig in i situationen.
Webbdesigner och Content Writer
Driver en liten [url=http://www.webbdesigner.se"]webbyrå[/url], jobbar även med konvertering och seo.

SV: Kund som hävdar att produkten e använd.. 15 feb 2011 09:34 #38356

Om du kan visa på att varan faktiskt var ny när den skickades, kan du ju erbjuda kunden att returnera varan under förutsättning att den fortfarande är helt oanvänd/nyskick.
Mikael Lundgren - Utbildningar/produkter inom HLR o Första-hjälpen

Lundgren Creative Health & Safety AB
www.l-c.se
www.hlr-instruktorsutbildning.se
www.defibrillator-hjartstartare.se
www.skanehlr.se

SV: Kund som hävdar att produkten e använd.. 04 mar 2011 14:39 #38721

Jag har nu mottagit varan, det är en aftonklänning. Så fort jag öppnade paketet ser jag att den är använd och det ser jag eftersom klänningen är tvättad. Klänningen var helt ny och bevis finns, den är nu trasig här och där och det är såklart sömman som man själv kan öppna med hjälp av en sax.

Min första tanke var som ovan nämnd, att ge kunden rätt i och med att ett rykte är viktigare än en missnöjd kund.
Men denna klänning kan såklart ej säljas vidare som ny i och med att den ej längre ser ny ut utan kan endast säljas som begagnad.

Så frågan är VEM har rätt? Hon vill alltså häva köpet nu och få pengarna tillbaks.
Och ännu en fråga är VAD är bäst att göra..gå back 1500 som jag köpt in klänningen för i och med att jag ej kan sälja den som ny..eller få en missnöjd kund :/

SV: Kund som hävdar att produkten e använd.. 24 mar 2011 10:47 #39107

Ja det är ett tufft beslut. Jag brukar alltid försöka att vara så tillmötesgående och snäll som möjligt. Men här låter det ju som om kunden bara försöker blåsa dig. Jag skulle nog inte låtit kunden få tillbaks pengarna i detta läget.
Webbdesigner och Content Writer
Driver en liten [url=http://www.webbdesigner.se"]webbyrå[/url], jobbar även med konvertering och seo.

Välj kommun från listan