Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer

Att vara annorlunda gör dig märkvärdig

Dela artikeln
tisdag, 24 april 2012 0

anuta sjunghamnMen är det så farligt att vara märkvärdig?

Vi människor vill som privatpersoner många gånger hamna i kategorin ”normal”. Men som företagare är vi fullt medvetna om behovet att särskilja sig från mängden. Vi kanske har startat vår verksamhet just i syfte att förändra, fylla en lucka och göra annorlunda. Men vi drar oss många gånger för att vara märkvärdiga.

Många kanske skulle ogilla att någon beskrev dem som märkvärdig, då vi tyvärr förknippar ordet med något negativt såsom egendomlig, besynnerlig, konstig. Men ordet märkvärdig kan ju även användas för att beskriva någon som förtjänar att uppmärksammas, framhävas, någon som är utomordentlig, storslagen, betydande, betydelsefull och framstående. Och vilken entreprenör vill inte passa in på den senare beskrivningen?

Det finns mycket som kan göra vårt företag annorlunda och unikt, men det främsta och närmaste verktyg vi har är oss själva. Vi är ju alla annorlunda och unika, så varför inte bejaka och använda de positiva egenskaper vi redan besitter. Man behöver inte vara innovatör för att vara företagare, utan det är fullt möjligt att erbjuda en tjänst eller en vara som redan existerar på marknaden, men göra det annorlunda. Genom att sätta sin egen prägel på det.

Det är även genom att använda de positiva egenskaper som gör oss annorlunda och unika i kombination med vår kompetens som gör att vi utmärker oss samtidigt som vi är sanna mot oss själva som entreprenörer.

Så våga vara annorlunda, våga sätta din egen prägel på din verksam, din tjänst eller din vara och våga stå för det. För vem vill inte vara märk-värdig!

ÄMNEN:

Senaste nytt

Välj kommun från listan