Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer

De hungriga kunderna del 5

Dela artikeln
tisdag, 02 april 2013 0

kunderNär du jobbar med kunder så är du så klart både en förebild och ledare. Dina kunder vänder sig till dig för att få ta del av din kunskap och dina produkter. De ser värdet i det du skapar och det ger i sin tur dina kunder en tillfredsställelse. Del 4

Att hitta sin kundkrets är viktigt och det startar med att du plockar isär, vrider och vänder på alla möjliga kundgrupper för att du ska hitta din perfekta match. Inte alla är medvetna om att de kunder som kommer till dem dras till den frekvens du själv befinner dig i.

Jag hade mastermind med ett par kollegor här om dagen. Vi känner varandra väl och har samarbetat under flera åt tillsammans. Min ena kollega som också arbetar som Resultat Coach förklarade att hans kunder plötsligen börjat uppleva mer motgång än framgång och att de inte kunde hitta tid eller ork att göra de övningar de gick igenom tillsammans.

Vi diskuterade oss själva som förebilder och vad vi utstrålar för att kunna motivera våra klienter att göra jobbet själva då det är där kraften var människa eftersöker ligger – inom dem. Vi gick igenom lagen om vibration och kunde inte annat än skratta när det blev tydligt att min kollega haft mer fokus på att andra skulle göra övningarna än han själv.

Det är en viktig insikt. Vi kommer aldrig att kunna hjälpa människor längre än vi själva kommit och det går heller inte att undervisa något som vi själva inte applicerar i våra liv. Det är en otroligt viktig del att förstå i ledarskap och som företagare.

Om du inte hittar hungriga kunder finns det ett par saker att se över:

  • Hur bra tycker du om produkterna eller arbetet du gör själv?
  • Använder du och applicerar du dina produkter eller de övningar du vill sälja själv?
  • Vilken vibration (humör) befinner du dig i när du möter dina kunder?

 

Det här är som snustorrt trä, papper och en tändsticka för att vi ska få till en eld. Du måste samspela med dina kunder och själv applicera det du verkligen vill kunna sälja. Det är en fin garanti för dina kunder och ett bra sätt att få feedback på om de visar sig missnöjda.

Om så är fallet är det viktigt att gå vidare och som min kollega börja göra mer övningar själv för att kunna lotsa dem vidare i processen. Din vibration (dina tankar och känslor) är grundläggande för att du ska kunna nå ut till och få nöjda kunder i din verksamhet – som dessutom önskar återkomma.

Du kan med andra ord bara surfa på en våg så länge tills du måste söka upp nästa. Inga vågor pågår för alltid och det är skiftet mellan vågorna som du följsamt kan möta genom att du hela tiden är villig att lära känna mer av dig själv. Det är därför formell utbildning ger dig en inkomst när självutveckling ger dig en förmögenhet.  

Lycka till!

Välj kommun från listan