Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer

De hungriga kunderna

Dela artikeln
måndag, 04 mars 2013 0

Alla företagare vill väl ha hungriga kunder med driv. Kunder som går över stockar och sten för att få tag på just dina produkter för att de är så fenomenala och bra. Dessa kunder är redo att köpa och älskar vad du erbjuder dem. De har förstått innebörden av vad du faktiskt kan ge dem och de är villiga att skapa förändring i sina liv.

För din del handlar de om att kunna leverera något som de är i behov av redan. Något som på ett eller annat sätt kan förhöja deras levnadsstandard, göra dem glada eller välmående. Det handlar om att få dina kunder att förstå att det du gör är bra och välbehövligt. De börjar förstå efter att de kommit kontakt med dig att de du gör är riktigt bra för dem.

Vi människor kommunicerar mer med vår kropp än med våra ord. Våra kroppar talar kanske ett tyst språk men ändå så högljutt. Vi måste förstå vårt eget sätt att kommunicera på för att på bästa sätt nå fram till kunden.

Om du är i ekonomisk kris och verkligen måste sälja för att få in pengar för att kunna betala dina räkningar kommer du att omedvetet utstråla det här hur lite du än önskar det. När du har ekonomiska bekymmer blir du ofta tung till sinnet och spenderar oerhört mycket tid på att oroa dig över hur du ska kunna komma ur denna krångliga situation. Det är något vi önskade att vi kunde glömma men det ligger ändå där som en dov underton och sprider sig som ringar på vattnet i allt vi gör.

När vi möter människor så kommunicerar vi på en gång med vårt omedvetna språk. Det är som att vår reptil hjärna tjuvkopplas och sätter fart. Tankar skjuter som projektiler genom huvudet på oss och hur mycket vi än önskade att vi hade kontroll över situationen så kan vi inte lura andra om vi själva känner oro och obehag.

För att du ska kunna nå ut till hungriga kunder och kunna få dem att verkligen förstå att det du gör är bra och nödvändigt så måste du lära dig att mästra dig själv.

Det är heller ingen nyhet att du måste tycka om och verkligen tro på det du gör för att du ska kunna få andra att förstå att det du gör också är bra. Så tro på produkten och tjänsten är oerhört viktigt. Men vi kan inte stanna där utan vi måste också tro på oss själva för att kunna nå fram till kunden.

När vi tvivlar på oss själva ger vi bort vår kraft till vår omgivning och det är därför så många människor med fantastiska produkter och tjänster inte lyckas med sin business.

Mästra dig Själv = Mästra din Business.

Så hur börjar vi mästra oss själva? Jo vi gör bäst i att börja med att lokalisera vad det är som hindrar oss. Om vi inte når ut till människor har vi något att arbeta med – vår självkännedom. Anledningen till att vi hindras i situationer som dessa är att vi helt enkelt inte känner oss själva så gott som vi tror.

Övning:

Var öppen och nyfiken på dig själv. Om du tror att du vet precis vem du är lämnar du ingen dörr öppen till ny lärdom. Ny lärdom är essentiell för att vi ska kunna förstå mer om oss själva.  Skriv en lista med alla dina egenskaper och var ärlig med dig själv hur väl du utövar dem. Ta sedan tjuren i hornen och bestäm dig för att förändra en av dessa egenskaper åt gången.

Del 2 av de hungriga kunderna

Senaste nytt

Välj kommun från listan