Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer
Välkommen, Gäst
E-post: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Ge vår webbutik feedback och få en rabattkod!

Ge vår webbutik feedback och få en rabattkod! 07 aug 2014 17:24 #50094

God kväll,

Söker en vänlig själ som kan ge feedback på www.exnihilio.se

Vad är ditt första intryck? Verkar det vara svårt eller lättnavigerat? Finns all information du förväntar dig att hitta hos en webbutik som en allmän konsument? Vilken del av butiken skulle du ge högsta respektive lägsta betyget ( 1-Dåligt ; 10-Bra) ?

All feedback uppskattas och belönas med en personlig rabattkod på 5 % skickad som PM.

Re: Ge vår webbutik feedback och få en rabattkod! 14 aug 2014 18:54 #50154

Gillar chattfunktionen, ska ta mig en närmare titt ikväll

Re: Ge vår webbutik feedback och få en rabattkod! 18 aug 2014 22:14 #50171

Mycket fin sida.
den enda feedback jag har är den stora bild man möts av.
om du kollar på andra sidor som ellos, halens och säkert några fler. så möts du av deras just nu mest populära produkter.

om man går in på en sida som säljer något så är du ute efter deras produkter och bilden är fin men den visar inte vad du säljer :)

hoppas de var bra feedback

Re: Ge vår webbutik feedback och få en rabattkod! 21 aug 2014 12:45 #50182

  • Jocke
  • Jocke's Avatar
  • OFFLINE
  • Ny medlem
  • Inlägg: 13
  • Tack mottaget: 5
Min spontana uppfattning är: skitbra! Lätt att hitta det man söker.
Gillar dessutom chattfunktionen.
Sanering och skadeservice!

www.opab.eu

Re: Ge vår webbutik feedback och få en rabattkod! 28 aug 2014 21:34 #50217

Jag antar att du frågar efter synpunkter
av den anledningen att du söker högre omsättning?
-mer försäljning? -bättre inkomster? Med andra ord
högre konvertering –detta trista ord
som IT-snubbar använder när de menar
att fler av dem som besöker sidan också
verkligen skall köpa.

Eftersom det handlar om kläder så kan du
räkna med att c:a 70 % av besökarna
som kommer så lång som till kassan
faktiskt överger sin kundkorg och hoppar av.

Mellan 13-14 överges de flesta kundvagnarna
och Torsdagar är värst.

Jag tycker spontant att du har en lång väg att gå.
Du har väldigt lite av s.k- Trygghetsfaktorer
synliga på sidan.
D.v.s. sådant som skapar förtroende,
köptrygghet och säkerhet.

Sidan saknar säljinformation:
d.v.s. det jag kallar
köputlösande och säljdrivande texter.
Krångligt att köpa.

Börja med att prenumerera på tidningen Nätsmart.
Den är gratis. Kontakta Jetshop- som ger ut tidningen
och be att få reda på var SETA-analysen är för något.
Den analysmetoden hjälper dig att analysera din sida.
Du måste ha en kundtjänst som svarar i telefon.
Även helger.

Du lyder under distanshandelslagen.
Se till att ha alla köpvillkor tydligt angivna.

Är det så att min inledande premiss är fel
och att du är helt nöjd med din omsättning
och tjänar de pengar du behöver
för att leva de liv du önskar
- så glöm allt jag skrivit här.

Lycka till!
...sky is the limit...

Ge vår webbutik feedback och få en rabattkod! 04 feb 2015 13:30 #51013

Min högst personliga åsikt är att det skulle vara mer avskalat.
Minska antalet olika fonter och satsa på en sorts design-"skola".
Mer trovärdighetshöjande element, såsom telefonnummer, omdömen, om företaget och postadress/org-nr väl synligt.

Ps.
Retro-stuket som du har på nuvarande "REA" bannern skulle vara en bra nisch om man ser till dina konkurrenter.

Lycka till!
Moderatorer: Patrik Nilsson, Imre Randin

Välj kommun från listan