Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer

Sveriges webshop och nätbutik lösningar N - Ö

Dela artikeln
tisdag, 21 juli 2009 0

Nordisk e-handelNordisk e-handel

1. Med en eller ett par meningar – Varför ska man välja er webbutik?

Med vår lösning kan man börja i liten skala men ändå vara kvar när verksamheten och kraven på fler funktioner växer. Vårt e-handelssystem kommerbland de högsta i tester kring e-handel och sökmotoroptimering, vilket ofta ger en snabbare start för nya webbutiker.

{sidebar id=50}

2. Vad kostar er webshop?

Vi har 4 paket för olika behov; 295kr/mån , 595kr/mån, 995kr/mån och 2495kr/mån. Inga startavgifter, 3 mån bindningstid + 30 dagars "öppet köp"

3. Om man har frågor efter att ha investerat i er webbutik, hur funkar supporten?

För de minsta e-handlarna har vi mail och telefonsupport. För de stora e-handlarna tilldelar vi en personlig kontakt som blir ens projektledare.

4. Kan ni nämna några funktioner i er nätbutik som ni är extra stolta över och som ni ser som ett stort plus?

Vi har om inte den, så en av marknadens bästa API-lösning. Det är lätt att koppla ihop vår butik med andra system. Exempelvis har vi en mycket bra koppling till Visma Administration.

5. Passar er webbutik till alla slags företag?

Ja verkligen. Våra minsta kunder är enskilda firmor som bedriver hobbyverksamhet. Våra största är noteratde på Stockholmsbörsen och har totalintegration mot egna affärssystem.

6. Går er webbshop att koppla ihop med tredjepartskomponenter som t ex bokföringsprogram, cms eller crm. (Nämn gärna vilka)

Ja vi har själva byggt en koppling till VISMA Administration och Specter. Sedan har vi som sagt ett XML API som gör att man kan själv koppla ihopbutiken till egna system. Där har vi kunder som kör Filemakerdatabaser, egna affärssystem med mera. Vi har även en mängd import/exportmöjligheter somanpassas efter kunders behov. På så sätt har vi kunder som gör export frånsystem som SAP och Navision och sedan för in via importfunktionen. Vi stöder dessutom ett antal betalningslösningar som tex Fakturera Mig, PayEx, SveaWebPay, Dibs, Auriga, Payson, Samport mfl. och kreditupplysningar från tex Creditsafe.

7. Vad tycker ni är viktigt när man ska välja webbutik?

Att man kan växa med lösningen! Det är dumt om man måste byta system på grund av att ens affärer går bra!

8. Kan du ge några övriga råd till personer som ska starta en egen webbutik och bedriva internethandel? Vilka är era experttips?

Gör det inte för komplicerat. Välj att börja i liten skala men se till att du väljer system (e-handel, affärssystem eller vad det må vara) som inte är för begränsade. Det är viktigt att kunna växa i det man har!
Tänk även på att Internetmarknadsföring är den absolut bästa kanalen för e-handel! Investera smart när du ska göra reklam för dig!
Sist men inte minst; hör gärna med din e-handelslevernatör på vilket sätt deras system är vältrimmat för sökmotorerna.

Besök Nordisk e-handel

 

Star RepublicStarrepublic

1. Med en eller ett par meningar - Varför ska man välja er webbutik?

Man väljer oss vid behov av skräddarsydd webbshop och anpassad elektronisk mellanhandel, em-handel.

2. Vad kostar er webshop?

En licensinvestering (eStar eCommerce 7.0 Rebel) vars storlek är beroende av systemets tilltänkta funktioner. Därtill tillkommer anpassning, konfiguration och integration. Investeringen är beroende av projektets storlek.

3. Om man har frågor efter att ha investerat i er webbutik, hur funkar supporten?

Vi erbjuder 4 std-nivåer från kontorstid till dygnet runt, samt från enkel förvaltning till "partnerskap".

4. Kan ni nämna några funktioner i er nätbutik som ni är extra stolta över och som ni ser som ett stort plus?

De funktioner som kunden behöver är vi stolta över. Men en komplex sak som vi hanterar är bl a flera miljoner artiklar med många relationer mellan attributen samt att vi kan leverera globalt med lokal service och språk samt inställelsetider inom ett par timmar..

5. Passar er webbutik till alla slags företag?

Ja, men om det inte finns behov av t ex flexibilitet eller att skräddarsy lösningen så finns andra enklare standard-system som passar bättre.

6. Går er webbshop att koppla ihop med tredjepartskomponenter som t ex bokföringsprogram, cms eller crm. (Nämn gärna vilka)

Superoffice, Salesforce, Lundalogik, EPiServer, SiteVision, Relate+, Sharepoint, Navision, SAP, Agresso, SPCS, Garp, IBS, IFS, Jeeves, VISMA, m fl.

7. Vad tycker ni är viktigt när man ska välja webbutik?

Att det finns ett business case. Att det finns en strategi och tydliga målsättningar. Att bygga små steg i taget, att mäta och följa upp.

8. Kan du ge några övriga råd till personer som ska starta en egen webbutik och bedriva internethandel? Vilka är era experttips?

Vi ger olika råd till olika typer av kunder beroende på situation, behov och önskemål.Ibland kan t ex det vara bra att göra en förstudie, ta fram en kravspecifikation, i andra falla kan det vara bra att ta fram en e-handelsstrategi och i ytterligare fall kan det vara viktigt med att göra kundundersökningar eller i vissa fall att bara komma igång.

Besök Starrepublic

 

StartabutikStartabutik.se

1. Med en eller ett par meningar – Varför ska man välja er webbutik?

Du får ett levande system som genom regelbundna uppdateringar utvecklar dina affärer på Internet. Du har som butiksägare en aktiv del i utvecklingen och kan enkelt påverka och föreslå nya funktioner. Du har oavsett paketet hos oss tillgång till verktyg som ökar din försäljning genom utökad användarvänlighet. Du får ett kassasystem som du själv kan designa och anpassa på mellan en och två sidor, alla sidor är sökmotorsanpassade och vi tar hand om all drift och support. Som första leverantör i Sverige har vi inte heller någon bindningstid.

2. Vad kostar er webshop?

Från 219kr/mån och 350kr i startavgift. Ingen bindningstid eller faktureringsavgifter.

3. Om man har frågor efter att ha investerat i er webbutik, hur funkar supporten?

Support, webbhotell och uppdateringar ingår så länge man är kund hos oss. Supporten kan kontaktas vardagar 9-18 via telefon och dygnet runt alla dagar i veckan via e-post.

4. Kan ni nämna några funktioner i er nätbutik som ni är extra stolta över och som ni ser som ett stort plus?

-    Snabbkassa i samtliga paket
-    Sökmotorsanpassning samt SEO Urls
-    Integrering mot affärssystem
-    Full anpassningsmöjlighet i både design och funktionalitet
-    Fria systemuppdateringar 2ggr/månad

5. Passar er webbutik till alla slags företag?

Systemet i sitt grundutförande är anpassat för mindre och medelstora e-handlare (upp till runt 60 order per dag). Systemet kan sedan specialanpassas helt fritt utan att förlora standarden för uppdatering och vidare utveckling.

6. Går er webbshop att koppla ihop med tredjepartskomponenter som t ex bokföringsprogram, cms eller crm. (Nämn gärna vilka)

Ja. Systemet går via API att koppla mot i stort sätt vilket affärssystem som helst. Idag har vi stöd för Visma SPCS Administration samt Specter Business Management.

7. Vad tycker ni är viktigt när man ska välja webbutik?

1.    Tänk på att systemet ska kunna utvecklas med ert bolag, både designen och själva funktionerna för er som butiksägare.
2.    Hur väl kan du själv utforma och designa din webbutik? Se till att få en företagsanpassad design, som inte begränsas av nätbutikssystemet.
3.    Tänk på merförsäljning. Hur ser verktygen ut för tillhörande produkter och hur enkelt är det för er att administrera detta?
4.    Att köpprocessen inte är mer än en eller högst två sidor lång. Allt annat än snabbkassa är uteslutet.
5.    Använd ett färdigt system för din webbutik. Att utveckla ett eget system är inte bara dyrt och krångligt, utan det tar även fokus från din försäljning.

8. Kan du ge några övriga råd till personer som ska starta en egen webbutik och bedriva internethandel?

1.    Tänk på att den absolut viktigaste delen av ditt arbete som butiksägare är att dra besökare och potentiella kunder till din webbutik. Arbeta extra mycket med marknadsföring och var aktiv inom din bransch. Annonsera gärna i branschtidningar och använd sociala medier för kommunicera med dina kunder.
2.    Gör din webbutik unik. Arbeta med innehållet på sidan. Produktbilder, beskrivningar och köpvillkor ska vara väl utformade. Tänk också på att förmedla något mervärde till kunden. En guide om dina produkter, eller en skola inom din bransch.
3.    Arbeta med design och erbjudanden. Gör tydliga kampanjer med banners på förstasidan och berätta för kunderna hur billig, bra eller serviceminded du är. Skriv korta stolpar så folk förstår, gärna inte får långa meningar.

Besök Startabutik.se

 

Starweb.seStarweb

1. Med en eller ett par meningar – Varför ska man välja er webbutik?

Starwebs butik bygger på en flexibel plattform har utvecklats under 10 års tid. Idag har vi hundratals aktiva kunder som bedriver e-handel varje dag. Det är önskemål från våra kunder som driver fram vilka funktioner det är som ska utvecklas. Nya uppdateringar ingår kostnadsfritt i månadskostnaden.

2. Vad kostar er webshop?

Våra webbutiker kostar från 295kr/mån för BAS-butiken, 545kr/mån för MELLAN-butiken och 795kr/mån för PROFFS-butiken. Vilken storlek du väljer är helt beroende på hur avanceade funktioner du önskar. Startkostnaden för butiken är alltid 995kr oavsett butiksstorlek.

3. Om man har frågor efter att ha investerat i er webbutik, hur funkar supporten?

Vi kan stolt berätta att det ingår fri support både via telefon och e-post! Vi har precis utökat vår supportstyrka för att kunna leverera pedagogisk och precis support.

4. Kan ni nämna några funktioner i er nätbutik som ni är extra stolta över och som ni ser som ett stort plus?

Det finns 20 fördesignade teman att använda och man har möjlighet att anpassa butikerna själv via egen CSS, Javascript eller bilder. Du kan lägga in ett obegränsat antal artiklar och kategorier, samt koppla obegränsade parametrar såsom färg/storlek till artiklarna. Butiken går dessutom att bygga ut med hur många språk och valutor som helst.

5. Passar er webbutik till alla slags företag?

Vi riktar oss till små- och medelstora företag men plattformen är så pass flexibel och öppen att den passar även för stora företag.

6. Går er webbshop att koppla ihop med tredjepartskomponenter som t ex bokföringsprogram, cms eller crm. (Nämn gärna vilka)

Det går att koppla samman butiken med affärssystem som Visma SPCS där vi erbjuder en automatisk synkronisering. Du kan effektivisera frakthanteringen med Postens Pacsoft. Det går utmärkt att koppla på betalsätt som Fakturera mig eller Dela upp betalningen från Kreditor.

7. Vad tycker ni är viktigt när man ska välja webbutik?

Välj en plattform som är flexibel och lätt kan uppgraderas efterhand. Var noga med att supporten ingår i priset och att du kan forma butiken så att den passar din egna grafiska profil. Se även över dina sökord så att sökmotorerna kan hitta dig på nätet.

8. Kan du ge några övriga råd till personer som ska starta en egen webbutik och bedriva internethandel?

Vårt råd är att satsa hårt på marknadsföring. När kunden väl kommer till din sida så måste du ha en snygg design och mycket information om både ert företag och era produkter så att kunden känner sig trygg. Erbjud även så många bra betalsätt som möjligt för kunden så att inte detta blir ett hinder. Om du har möjlighet - bjud gärna på frakten i början för att få in fler kunder!

Besök Starweb.se

 

 

Textalk webshopTextalk Webshop

1. Med en eller ett par meningar – Varför ska man välja er webbutik?

Textalk Webshop är en av Sveriges mest väletablerade e-handelsplattformar med över 1500 aktiva butiker. Vi erbjuder verktyg för professionell e-handel till branschens lägsta priser. Du kan själv bygga din butik själv i ett användarvänligt webbgränssnitt eller anlita oss för skräddarsydd design och upplägg av din webbutik. Redan 2007 fick Textalk Webshop Bäst i test i tidningen PC för Alla.

2. Vad kostar er webshop?

Textalk Webshop Lite 66 kr/mån, Textalk Webshop Bas 290 kr/mån, Textalk Webshop Plus 490 kr/mån. Tilläggstjänster: Utökad sökmotoroptimering 250 kr/mån, Försäljning av koder och licenser 150 kr/månad, Försäljning av nedladdningsbara filer 150 kr/mån. Koppling till Visma 1800 kr i startavgift, 100 kr/mån. (Moms tillkommer)

3. Om man har frågor efter att ha investerat i er webbutik, hur funkar supporten?

Support via e-post samt telefonsupport för kunder med Textalk Webshop Plus.

4. Kan ni nämna några funktioner i er nätbutik som ni är extra stolta över och som ni ser som ett stort plus?

Med Textalk Kortbetalning (ingår i alla versioner från start) kan vi erbjuda fullt integrerad kortbetalning direkt i din e-butik, utan att du behöver teckna inlösenavtal med banken.

Med vårt flerbutikssystem kan du skapa flera butiker som baseras på en butik. Sortiment, priser, utseende m.m. kan anpassas i var och en av dina butiker. Detta passar för dig som vill ha flera olika webbutiker med delar av ett och samma sortiment, eller om du vill ha flera webbutiker med olika utseende och språk men med ett och samma sortiment.

Textalk Webshop dagsläget stöd för 10 olika språk och 7 olika valutor. Valutakurser kan uppdateras automatiskt.
Ett stort plus är också möjligheten att helt fritt påverka utseende och design.

5. Passar er webbutik till alla slags företag?

Textalk Webshop riktar sig i grundutförande till små och medelstora företag. Vi kan erbjuda helt skräddarsydda lösningar för företag med specifika krav på sin e-handelslösning.

6. Går er webbshop att koppla ihop med tredjepartskomponenter som t ex bokföringsprogram, cms eller crm. (Nämn gärna vilka)

Integration med Visma Administration (SPCS Administration), Postens Packsoft och Specter. Betalningslösningar via Kreditor, SveaWebPay, Payson, Paypal, Nordea, Getitcard®, Viatel PayByCall, DIBS, Auriga ePayment, Samport och PayEx. Vi har stöd för koppling till prisagenterna Ciao, Gula Priserna, Kelkoo, Pricerunner, Prisjakt, Prisvis och Spara30.se. Köpspårning kan göras från AdForm, Affiliator, Ditt pris, Double.net, Frossle, TradeDoubler, Zanox. Kreditupplysningar via Creditsafe. Stöd för koppling till Twingly.

7. Vad tycker ni är viktigt när man ska välja webbutik?

Din e-handelsplattform skall hjälpa dig att göra bra affärer och du skall inte behöva vara IT-expert för att bedriva handel på nätet. Välj en lösning som är flexibel och kan växa tillsammans med din framgång. Support, möjlighet till sökmotoroptimering och pris är också viktiga faktorer.

8. Kan du ge några övriga råd till personer som ska starta en egen webbutik och bedriva internethandel? Vilka är era experttips?

Det viktigaste i alla former av affärer är att skapa förtroende. Det gäller naturligtvis även e-handel. Ha en tydlig avsändare och gör det enkelt för kunder att komma i kontakt med dig. Var frikostig i din relation med kunden, hantera returer och reklamationer på ett snabbt och smidigt sätt. Det skapar ett gott rykte och lönar sig i längden.

En snygg, professionell och överskådlig design är också en mycket viktig del i en lyckad webbutik. Tänk utifrån kundens perspektiv och gör det så enkelt som möjligt att navigera och söka bland dina produkter. Var ambitiös i beskrivningen av dina produkter. Håll hög kvalitet på texten i beskrivningarna, använd bilder av hög kvalitet och storlek.

Besök Textalk

Välj kommun från listan