Starta
Driva & Utveckla
Marknadsföring
Ekonomi
Mer

Tänkvärt - Försäljning

Dela artikeln
söndag, 08 juli 2007 0

För att övertyga någon om något gäller följande:

Orden du säger är 7%

Hur du använder din kropp 55%

Röstkvalitén 38%

Jobbar man som telefonsäljare ligger med andra ord 93% på hur du säger det, inte vad du säger.

Ställ dig gärna frågor som:

Hur spännande låter du?
Hur glad och entusiastisk är du över din produkt?
Har du en bra attityd till ditt jobb?

Om svaren på frågorna är mycket eller lite kommer det att höras på din röst och visa sig i dina resultat. Din röst speglar direkt dina känslor.

Fråga dig själv vad du gör för att ha en positiv inställning till ditt jobb, dina kollegor, dina kunder?

Glöm inte:

"Du behöver ingen ursäkt för att vara glad" 

Välj kommun från listan