Starta E-shop

1
Hej!

Om mig
Jag har alltid varit en drivande person med en massa idéer på olika företag
jag skulle vilja starta upp, men jag har inte riktigt vågat ta planen till handlingen för rädslan att allt kraschar. Men satsar man inget kan man inget vinna.

Idén
Jag kan berätta om min senaste idé jag har snöat mig in på, den startade för ett par veckor sen.
Den handlar om att starta en e-shop för kläder, skor och mode accessoarer från Amerika och Frankrike.
Jag har tänkt att ha dom största märkena och även mer exklusiva kläder och skor som kostar lite mer.
Har även haft en idé på att ha någon anställd i Paris som är mode inriktad som vet vad som kommer bli populärt och som kan ha kontakt med modeskapare.
Planerna slutar inte där utan att jag vill skapa en ny klädkedja som säljer dom här kläderna också, och då främst i storstäderna som Stockholm och Göteborg.

Svårigheterna
För mig är det inga problem att skapa hemsidan då jag har kontakter som kan göra det för en billigare peng.
Problematiken kommer mer hur jag ska få tag på dessa kläderna,
Om det är någon här som har en affär inom klädbranschen skulle jag va tacksam och höra hur ni gjorde.
Kan tänka mig att man måste kontakta klädmärket och få tillstånd att sälja deras kläder.
Hur mycket mellan tummen och pekfingret skulle det kosta att starta upp ett sånt här företag?
Måste man betala till klädföretagen en del av vinsten?
Hur ser konkurrensen ut i denna branschen? Kan tänka mig att det kan vara rätt svårt att få det lönsamt, det är därför jag gärna vill starta en klädaffär också.

Hjälp jag behöver
Jag har ingen som helst erfarenhet av att driva ett företag så helst skulle jag vilja få tag på någon som kan hjälpa mig, eller rent av starta upp ett företag med mig.
helst någon som har erfarenhet av e-shop eller annan försäljningsverksamhet på internet.

Marknadsföring
Jag hade tänkt mig annonsera på Facebook och även tv reklam.

Kan även säga att för tillfället går jag en utbildning på 100%
Men detta ser jag inte som ett problem då jag inte studerar hela veckor.
367
46
e-butik, hemsida klädbutiker .facebook, TV-reklam. Du behöver ha riktigt, riktigt, riktigt gott om pengar! Ingen kommer att låna dig en spänn. Konkurrensen är mördande. Se också rapporten idag här på sajten om mode-branschens utveckling. Gör istället såhär om du menar allvar med att bli modehandlare: Köp in några trendiga franska och USA-inspirerade plagg ( finns i drivor billigt på div outlets o marknader i t.ex. Paris) För max 2-3000:- Lägg ut några på blocket och några på Tradera/ Ebay Och provsälj. Billigare marknadsundersökning kan du inte få. (Köp i din egen storlek så slipper du åtminstone frysa om du inte får sålt allt) Lycka till sky is the limit Imre
Redaktuellt

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.