Försäljning & Försäljningsteknik

Försäljning är hjärtat i företaget. Det skapar intäkterna och med en bra säljstrategi, marknadsplan och duktiga säljare kan ett bolag gå hur långt som helst. Synen på försäljning verkar dock ha ändrats de senaste åren. Från att ha varit lite tabu och något som endast några få håller på med så verkar fler inse att alla har nytta av att kunna sälja sin idé, sin produkt, tjänst och framför allt sig själv. Det finns säljtekniker, säljargument, säljtips och retorik men de som säljer bäst tror på sin produkt, jobbar långsiktigt och agerar mer som en serviceperson än något annat. Företag och de människorna bakom köper först främst inte produkter de tycker om, de köper av människor de tycker om. Relationer är allt inom försäljning.

Nedan hittar du en rad artiklar med tips hur du ökar ditt företags försäljningssiffror.

Därför är kalla samtal en fördel för både dig och kunden

Att ringa kalla samtal tillhör ”finförsäljningen”. Det är tufft, men belöningen är stor. Det är genom denna typ av... Läs mer
av Timmi Jofur i Försäljning | 5 minuter
0

5 kraftfulla frågor att ställa för att få framgångsrika säljmöten

Först så måste du fråga dig själv. Vad vill jag få ut av det här mötet?Det är det som avgör utfallet av mötet. Om du vill... Läs mer
av Timmi Jofur i Försäljning | 3 minuter
0

Din presentation suger...

...kanske eller kanske inte. När kunder köper produkter och tjänster är det inte ovanligt att de utvärderar flera tänkbara... Läs mer
0

Gör kalla samtal varma

Vad menar vi egentligen när vi pratar om kalla samtal? Jag definierar kalla samtal som att jag ringer till någon som jag inte har... Läs mer
av Annelie Skistad i Försäljning | 2 minuter
0

Ett av de vanligaste säljmisstagen

"Du kan väl skicka en offert på det här!", säger kunden. Du tänker jippiee! Rusar till kontoret och säger att kunden är... Läs mer
4

Sluta hata försäljning!

Försäljning försörjer oss alla. Utan försäljning finns inga företag och heller inga jobb, ändå är det så många som avskyr... Läs mer
av Timmi Jofur i Försäljning | 4 minuter
0

Anna Kinberg Batras tre bästa förhandlingstips

Del #2 i serien superförhandlaren Min andra intervju blev med Anna Kinberg Batra som har varit riksdagsledamot i över 18 år och... Läs mer
av Katarina Biertz i Försäljning | 2 minuter
0

7 triggers som får fler att köpa det du säljer

Med inspiration från den fantastiske Robert Cialdini, professor i psykologi och marknadsföring, och hans två böcker "Influence"... Läs mer
av Ville Hemstrand i Försäljning | 4 minuter
0

Utveckla försäljningen över sommaren

Under sommaren finns det tid för eftertanke och börja skapa strategier för hösten. För att nå fram till rätt kundgrupp behöver... Läs mer
av Dick Iggström i Försäljning | 2 minuter
0

5 sätt hur du garanterat säljer mer

Alla företagare vill sälja mer. Här får du fem tips som garanterat gör att du kommer fram till fler avslut och ökad... Läs mer
av Patrik Nordkvist i Försäljning | 2 minuter
0

Har du koll på dina argument?

Vikten av att tänka på kundnyttan.Vet du vad ett agn är? Plocka det bästa ur säljtekniken och bli grym på att få andra med dig.... Läs mer
av Annika R Malmberg i Försäljning | 1 minuter
0

Förhandla som Pär Svärdson - VD och grundaren av apotea.se och Adlibris

Del #1 i serien superförhandlaren Jag träffade e-handelskungen Pär Svärdson som är grundare till apotea.se och Adlibris och... Läs mer
av Katarina Biertz i Försäljning | 1 minuter
1

Försäljning skapar friskare företag - Ta reda på dessa 8 saker för att sälja mer

Det är ingen hemlighet att om ett företag som har mer försäljning och ökad omsättning också skapar förutsättningar för att... Läs mer
av Marko Gyllenland i Försäljning | 3 minuter
2

Priset styr vilka kunder du får

Har du någon gång tänkt på att priset på dina produkter eller tjänster styr vilka kunder du får? Ditt pris kommer att avgöra... Läs mer
av Per Sjöfors i Försäljning | 6 minuter
0

Den rätta tiden att höja priset är nu

Om du tänker på det, är det endast tre variabler som leder till vinst för företag. Det är samtliga kostnader, den totala... Läs mer
av Per Sjöfors i Försäljning | 6 minuter
0