Hyra ut postboxar?

1
Hej, jag har funderat ett tag nu på att starta företag men har några frågor.

Jag har funderat på att starta upp ett postbox-företag då jag tycker att det verkar finnas en marknad för detta. Men vad finns det för regler kring detta? Till att börja med så hade jag tänkt att bara erbjuda eftersändning, altså inga riktiga boxar.

Någon som vet hur man går tillväga för att starta ett sådant företag?  Och behöver jag ansöka om F-skatt då det med största sannolikhet inte kommer att handla om någon stor vinst /år?
355
1
[quote author=burton666 link=topic=8410.msg37682#msg37682 date=1295295406][br]  Och behöver jag ansöka om F-skatt då det med största sannolikhet inte kommer att handla om någon stor vinst /år?[br][/quote][br]Skall du bedriva företagsamhet i Sverige med dig som ägare är du tvungen att kunna visa en f-skatt sedel. Du kan antingen hyra en eller starta själv.[br]När det gäller dolda postboxar(vilket jag antar din affärsidé handlar om) får du se upp. Dolda adresser är ju för människor som vill handla under bordet, med droger, svarta affärer o.s.v.
162
[quote author=burton666 link=topic=8410.msg37682#msg37682 date=1295295406][br]Hej, jag har funderat ett tag nu på att starta företag men har några frågor.[br][br]Jag har funderat på att starta upp ett postbox-företag då jag tycker att det verkar finnas en marknad för detta. Men vad finns det för regler kring detta? Till att börja med så hade jag tänkt att bara erbjuda eftersändning, altså inga riktiga boxar. [br][br]Någon som vet hur man går tillväga för att starta ett sådant företag?  Och behöver jag ansöka om F-skatt då det med största sannolikhet inte kommer att handla om någon stor vinst /år?[br][/quote][br][br]Ja som någon skrev det är ju i den undre världen du kommer att röra dig.[br]Så söker du spänning så go for it
2360
37
Det här var nytt på 60-talet och jag lev inredning till ett företag som hade adress på östermalm. Man hade sedan även telefonservice och företaget blomstrade. Det är inte du som ska leka polis och så länge man har en laglig verksamhet kan det vara en bra affär även idag.
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
162
[quote author=lars arenander link=topic=8410.msg38026#msg38026 date=1296644677][br]Det här var nytt på 60-talet och jag lev inredning till ett företag som hade adress på östermalm. Man hade sedan även telefonservice och företaget blomstrade. Det är inte du som ska leka polis och så länge man har en laglig verksamhet kan det vara en bra affär även idag.[br][/quote][br][br]Jadå det kan det visst vara, speciellt med utökad service.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.