Företagskonto, vad rekomenderas?

8
Mitt företag kommer vara en enskild firma som sysslar med återförsäljning av begagnade varor. Det enda jag i dagsläget VET att jag behöver för att sköta detta är:

- Transaktionkonto
- Visakort
- Internetbank.

Vilket inkluderas i alla bankers standardpaket. Sen finns det lite annat som kan vara intressant men som jag inte vet om det motiverar kostnaden t.ex:

-Postgiro
-Inkassotjänster

Några erfarenheter? Mycket krångligare redovisning med BG (ingen aning)? Begränsningar med BG? Fördelar? Prisklasser? Kikar på Handelsbankenspaketlösning just nu, runt 1000-lappen/år. Är det dyrt?
2066
2
Jag använder ett vanligt Plusgirokonto hos Nordea, till det har jag bankgiro och visa-kort kopplade. Kommer inte ihåg vad som ingår i deras "företagspaket", men det blev billigare att plocka ihop en egen lösning, det extra som inkluderades i paketet var inget som jag behövde. Tycker det fungerar bra :) 1000:- är inte dyrt, men jag tror du kan hitta billigare.
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
1324
2
SEB "Enkla firman" . 600:- för konto med betalningar, BG och Visa. Första året gratis.[br][br]Sedan vad det någon som sagt att Länsförsäkringar har BG för 100:- (finns ej på hemsidan) , Konto/betalningar gratis och kort 225:- . Här blir det dock privattjänster men för en Enskild Firma duger det ju bra.[br][br]Vet att Nordea hade något liknande SEB för samma pris. Men då första året inte var gratis valde jag SEB.[br][br]Hans
8
Ett par bra förslag, man tackar. Har ni möjligtvis koll på vilka avgifter som gäller vid IBAN/SWIFT betalningar? Det blir nämligen unt 100-talet varje år skulle jag tänka mig. [br][br]
1165
Swedbank tar en tia för dem, har jag upptäckt...  :evil:[br][br]Jag har företagskonto hos dem med bankgiro och Internetbank för 500kr/år, första året gratis. Vill jag ha Master Card till så kostar det 350kr/år extra.
8
Jag har Swedbank privat just nu. Helt nöjd med siten, men dom där 10kr blir lätt en 1000-lapp bara försa året och säker mer än så därefter. Så dom fallar tyvärr bort. Om man inte kan deala bort avgiften?[br][br]
35
Jag driver en webbfirma som gör hemsidor till småföretagare. [url=http://www.enkelsidan.se]Kolla här>>[/url][br][br]Jag använder mig av Swedbank för allt och de har ett bra starta eget paket. Eftersom jag inte har sysslat med bokföring tidigare så har jag också e-bokföring som är underbart enkelt. Det kan jag rekommendera![br][br]/Samuel 8)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.