Hjälp - starta företag 15 år gammal. Klädföretag via dropshipping

0
Hej, är en 15 årig pojke som alltid varit driven av att sälja grejer och tjäna pengar, har alltid velat jobba hårt och tjäna mina Egna pengar, när jag var runt 12/13 års åldern så startade jag olika webbshopper och sålde grejer till släktingar osv. Men hittade häromdagen något som kallas för ”dropshipping” (att man hittar en produkt på t.ex aliexpress, marknadsför den och säljer den dyrare) man agerar alltså som mittenman, tänkte sätta igång så snabbt som möjligt men började tänka på skatt osv. O fick snabbt reda på att man måste vara 16 år för att starta företag, blev skit ledsen först men tänkte sedan att det är bra för då kan jag få tid till att spara ihop pengar etc. Och har en annan idé om att starta ett klädesföretag, så alltså dropshipping och ett klädesföretag, med dropshipping så öppnar man ofta nya butiker osv. Men undrar då kan jag ha ett företag som går vid namn ”Yosef Reda någonting” och sedan ha flera affärer osv i samma företagsnamn eller måste jag ha en enskild firma för varje webshop/grej jag startar upp? Några generella tips annars? Tacksam för svar.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.