Bytt bokföringsprogram, bokföra moms

4
Lite sent ute, men momsen är i alla fall betald och bokföringen har varit katastrof fram tills nu så jag hoppas ni har överseende med detta 🙂

Jag bytte bokföringsprogram vid årsskiftet, och alla ingångsvärden överfördes till det nya programmet.

Betalade in momsen till Skatteverket i februari i år för år 2016.

Ingångsvärdet på 6854 kr överfördes från det gamla bokföringsprogrammet till det nya och ligger på konto 2650.

Har inte möjlighet att få ut någon momsrapport i det nya programmet då det gäller från 2017-01-01, men är det bara att bokföra det på följande eller blir det något galet med momsrapporter och annat då?

2650 - DEBET 6854
1930 . KREDIT 6854

Tacksam för snabbt svar 🙂
1472
246
Det är riktigt, och det är ju också så du hade bokfört om du kört vidare i det gamla programmet :) ( och jag utgick från att ingångsvärdet var [b]-[/b] 6854 )
4
[quote="Ingvar Wogenius" post=54979]Det är riktigt, och det är ju också så du hade bokfört om du kört vidare i det gamla programmet :) ( och jag utgick från att ingångsvärdet var [b]-[/b] 6854 )[/quote] Ah, självklart är det -6854:- :) ja, tänkte mest om det blev något strul för att jag inte kunde skapa någon momsrapport i det nya programmet, men då är läget under kontroll :) tack!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.