Starta bolag i annat land

22
Fick upp ögonen för denna annons via aftonbladets hemsida: http://mediaupdate.se/starta-eget-bolag-%E2%80%93-pa-fyra-timmar/

Någon som har erfarenheter från detta eller som bara har några kommentarer om det? Är det ett bra, billigare sätt att starta aktiebolag på?
1324
2
Ett företag av kanske ett dussin som säljer likaartade produkter. [br][br]Sedan kan man diskutera ett antal aspekter om dett med ett Engelskt företag. [br]1. Driften av det engelska bolaget. Vad kostar det. Man måste nämligen ha en Engelsk adress och någon som hanterar kontakter mot det engelska myndigheterna. Om man köpet tjänsten måste man veta att den man köper av gör allt rätt. Annars kan det bli dyrt. [br]2. Vad händer om man vill lägga ner. Har hört skräckhistorier om detta. Kostnaden har hamnat på summor som motsvarar kapitalinsatsen i ett Svenskt AB. Och då har man ju förlorat pengarna. [br]3. Hur är det med aktieutdelning av vinsten. Eftersom den svenska filialen ägs av ett utländskt företag så kanske (jag vet inte men spekulerar) man inte kan ta ut utdelningen på 120 000:-[br][br]4. Hur ses en utländsk filial av banken, kunder , leverantörer ?[br][br]Nä jag väntar nog på att dom sänker aktiekapitalet i Sverige till 50 000:- ( + tar bort revisionsplikten, som även gäller filialen) innan jag startar AB. [br][br]Hans

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.