Nystartat AB, tips på avdrag

3
Vad rekommenderar ni att jag ska utnyttja som nystartad AB? Finns det några förmåner man borde använda sig av?
2360
37
Du får nog utveckla det hela om man ska kunna svara. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID
3
Ja tex jag måste ha internet i mitt AB då jag driver en hemsida. Kan jag göra avdrag från min egna internet räkning? Kan jag dra av luncher? Kan jag dra av en middag med en kund osv?
632
3
Internet anses av skatteverket vara något som "alla" har. Om du använder internet i arbetat och därmed klarar av att hantera det så förutsätter skatteverket att du använder internet även privat. Om du använder internet privat så är det en privat kostnad. Du kommer troligtvis inte bli beviljad avdrag för detta vid en revision från skatteverket. Luncher (mat) är privata kostnader. Dock så kan du ju dra 90 kr per person om du äter ute med en kund och diskuterar affärer. Övrigt blir en ej avdragsgill kostnad som du får skatta på.
21
Du kan överväga: Skattefria förmåner såsom träningskort och julklapp. Skattefria arbetsredskap som tex mobiltelefon.
Per Anders Nordin Mitt hobbyprojekt är Bokforingshjalp.org Till vardags arbetar jag på redovisningsbyrån Ekonomipartner Umeå AB
2360
37
Förkovran antingen det gäller EF eller AB är något som kan ge bra utdelning och då tänker jag på områden som har med verksaheten att göra. Att besöka mässa eller gå någon ekonomikurs utomlands enl. SKV anvisningar kan vara ett sätt att få omväxling. Lars
Lars Arenander. Utgivare av boken KVINNA I STRID

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.