Bokföra Postens avgifter för postbox

5
Hur ska jag bokföra postens avgifter för svarspost/postbox? Vilket konto ska jag lägga det på?

Finns det ett bra konto man kan lägga abonnemangskostnader för som inte är specifierade?



Tacksam för svar.
2066
2
[quote="Zumiek"]Hur ska jag bokföra postens avgifter för svarspost/postbox? Vilket konto ska jag lägga det på? [br]Finns det ett bra konto man kan lägga abonnemangskostnader för som inte är specifierade? [br] [br]Tacksam för svar.[/quote] [br] [br]Du kan utan problem lägga kostnaden under Tele och Post [6200] eller underkonto Postbefordran [6250] eftersom den är relaterad posten. [br] [br]Alternativt kan man lägga denna, och liknande mindre kostnader på Övriga externa tjänster [6590] eller Övriga externa kostnader [6990]. [br] [br]// Jonathan
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
5
Jag kör SPCS Admin 500 och använder BAS2006 som kontoplan, och i den så är 6250 = Porto, fungerar det lika bra? 6200 och 6990 har jag inte ens i kontoplanen....6290 heter Övriga främmande tjänster, men det kanske fungerar det med. [br] [br]Är helt ny med allt ordbajsande inom ekonomi så kommer ta ett tag innan man kommer in i det.... [br] [br]Tack för hjälpen btw, uppskattas mycket!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.