Ny här behöver tips på företagsnamn

2
Hej
Hittade denna sida idag, tycker att det står mkt matnyttigt här.

Jag och en kompis behöver hjälp med ideér på företagsnamn, vi har kört fast  🙂

Vi ska öppna en butik där vi säljer naturkosmetiska hudvårdsprodukter och make up (vegetabilisk hudvård från växtriket)  och erbjuder även olika behandlingar ex ansiktszonterapi, naturkosmetiska ansiktsbehandling m.m
Hoppas på lite förslag.

Tack på förhand
Mvh Jessicav
758
1
Kosmik :winner
Hälsningar Stefan Förståndet är rättvist fördelat. Alla tycker att dom har fått tillräckligt
130
1
Kom på mig själv med funderingen "Natura Konsult", insåg sedan att det kanske inte är så lämpligt...[br][br]Funderade sedan ut dess:[br][br]Naturlig hälsa[br]Moder Jord[br]Naturhälsan[br]Naturkosmetik[br][br]Lycka till![br][br]André Jonsson[br]Variera Webbdesign[br][url=http://www.variera.se]www.variera.se[/url]
-------------
REKO heter egentligen André och driver REKO Webdesign

- Prisvärda hemsidor för företag och privatpersoner
- Personligt bemötande genom hela projektet
- Alltid fast pris
- Inga månadskostnader eller abonnemang

http://www.rekowebdesign.se
2
Hej[br]Tack för förslagen, kom gärna med flera.[br][br]Mvh Jessica
2066
2
Hjälp till lite själv. Vilka namn gillar ni bättre, sämre? Varför?
Med vänliga hälsningar,
Jonathan
5
Det enda jag kommer på just nu är "Naturalia". Betyder väl ungefär "naturligt" på latin.[br][br]Gör såhär, sätt dig med din kompis och en flaska vin, slappna av och börja brainstorma. Skriv ner allt som dyker upp i huvudet, hur dumt det än låter. Ju tokigare desto bättre. Era hjärnor kommer börja tänka i helt nya banor och ni kan komma på ett namn som ni aldrig trodde att ni skulle komma på.[br][br]Om ni inte vill ta till vin så rekommenderar jag att ni tar en promenad. Det får också hjärnan på andra spår och ni kommer associera fritt mycket lättare än om ni sitter och försöker tvinga fram idéer.[br][br]Lycka till![br][br]/Daniela[br]Optima Livskompetens[br]www.optimaliv.se[br]
37
Sök i utländska telefonregister för samma bransch så får du inspiration. Allt går att "försvenska" :)
305
2
[list][br][li]Helt naturigt[/li][br][li]Kosmiljö[/li][br][li]Kosmetura[/li][br][li]Natur på burk[/li][br][li]Kladd och Klet :)[/li][br][li]Veggit up[/li][br][li]Hud och Natur[/li][br][li]Make up with nature :)[/li][br][/list]

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.