Bäst marknadsföring

8
Har en fråga till den som lyckats samt de som kanske vet hur man enklast samt billigast marknadsför en nyprodukt på marknaden, har själv funderat på lokalreklamen via tv4 eller ngt liknande.
1616
4
Den frågan är svår att svara på rent generellt så som den är ställd.[br][br]Vilka avser du att nå ut till med din reklam?[br]Vad är det för produkt?[br]Hur ska produkten profileras?[br][br]Det krävs oftast flera tankar än dessa för att värdera vilka lösningar som är de bästa just för den produkt det avser och den profil som produkten ska hålla.[br]Det är också bra att värdera fler kanaler (ej bara tv) att nå ut via.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b][br]
Må väl!
190
Som Mojo varit inne på så har varje produkt en unik mix för vad som är bäst för den. Är ekonomin en begränsande faktor skall man dock inte börja med tv-reklam, som är dyrt - även lokal-tv..
8
Produkten ska vara till privatpersoner som inhandlar den på tex större byggmarknader typ Cheapy, Bauhaus m.m[br]Har funderat på reklam i regional tv samt så har ju dessa reklamblad som kommer ut till privatpersoner 1 eller varannan vecka.
1616
4
Kolla först vilka kanaler dina Återförsäljare (Bauhaus, Cheapy) har och om de kan vara villiga att samverka vid marknadsföringen.[br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!
8
Nu när jag har fått en kanonrespons av min tilltänkta tillverkare så är det marknadsföringen som ligger framför just nu.[br]Har satt en kompis på att fixa en sajberaffär och min domänplats är faktiskt fortfarande fri,så det tror jag är en bra investering till lågt pris amt att man har ett www-adres till å länka fakta till samt att lägga in på mina försäljningsställens hemsidor till. [br]Nu gäller det att smöra in läpparna och ringa runt för intresseanmälan, bara invänta tills man har produkten i handen å en fin loga på :winner
1616
4
[quote author=Luckyman link=topic=3360.msg15455#msg15455 date=1200069959][br]bara invänta tills man har produkten i handen å en fin loga på :winner[br][/quote][br][br]En logga bör inte bara vara fin utan avsiktlig och planerad. [br][br]Med vänliga hälsningar[br][br]Magnus Olsson[br][b]Uddatorp AB[/b]
Må väl!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.