Ett kodarföretag som KAN försäljning

Skapad - Senast uppdaterad
Inlägg: 90
Tack mottaget: 8
Detta är ett förslag på en bra affärsidé och samtidigt en känga till en stor del av de företag där ute som jobbar med programmering och webbutveckling. Service, ansvar och viljan av att leverera bra saker som kunden verkligen vill ha och har bett om, är dessvärre rätt sällsynt. Där finns ett stort utrymme! Alla kan inte vara bra på allt och här kan det löna sig att hitta ett samarbete med en säljare eller säljbolag. Eller varför inte läsa en rad böcker om försäljning och kundvård?

(Vi vill förtydliga att kängan inte kastas på alla. Det finns många riktigt duktiga kodare och webbföretag som verkligen har förstått detta med försäljning och fokus på kunden. Ni har och kommer alltid att ha fullt upp att göra.)
Inlägg: 350
Tack mottaget: 28
#30998
Flera ord i rättan tid!
Jag har just genomfört två stora marknadsprojekt med
hemsidesbyggande ,Mängder av SEO,
DR och DM aktiviteter online och analogt
och haft hälp av en extremt duktig kodare och webbkonsult
men som är extremt blodtryckshöjande och urusel på leveranstider, feedback, orderbekräftelser, offerter och organisation.

Därför söker jag nu här på forumet en kodningens Paganini
som förutom sin yrkeskunnighet behärskar
ämnet kundrelation.
Redaktuellt
Inlägg: 338
Tack mottaget: 19
#31411
Ja denna tråden borde vara fullt igång :giggle

En överhettad bransch där få verkar vilja ta vara på sina kunder och framförallt slutföra sina jobb.
Inlägg: 350
Tack mottaget: 28
#31415
Bra Janeo!
Visst är det egendomligt att inte branschen
vill röra i den här soppan?

Jag efterlyste en leverantör av de aktuella tjänsterna
här på sajten 21nov. -11. Ännu inget svar.

Det är livsviktigt att man kan lita på en underleverantör
till 100 % när det gäller leverastider, -kvalitet, -säkerhet.

Hela projekt riskerar att rasa i kaos om en kodare
eller webkonsult inte lyckas hålla vare sig leveranstider
eller överenskommelser.

Det kryllar av duktiga datanördar och de uppträder gärna
som konsulter- också i marknadsförings-sammanhang
trots att de saknar de mest elementära kunskaper
om ämnet.

Extremt sällan utbildade på t.ex. handelshögskola eller
motsvarande och lika sällan bildade inom kommunikation
eller formgivning.

De pratar gärna om SEO och ”content” men är komplett
obildade inom ämnen som semantik, retorik, dramaturgi.

Det finns all anledning att upprätta en svart-lista över de
skadligaste marodörerna i väntan på att den branschen sanerar
sig själv med auktorisationsverktyg och liknande.

Här är det viktigare än någonsin att aldrig anlita någon
som inte kan redovisa referenser och exempel på bra jobb.
Imre Randin
Redaktuellt
#31427
Vi är 2 ägare av en webbyrå som har 2x7 års erfarenhet av försäljning B2B och har dessutom studerat marknadsföring och ekonomi på universitetsnivå i några år var. Vi gör exakt det du skriver redan och ja det går kanonbra just nu 🙂
Jonas Wärngård VD Nordic Web Team / Webbspecialisterna AB www.nordicwebteam.se www.webbspecialisterna.se

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.