Vilken företagsförsäkring bör jag välja?

53
1
Hej!

Jag har nyligen startat en egen firma med fokus på strategiskt arbete med miljöfrågor och framförallt riktat mot kommunala, regionala och statliga verksamheter. Jobbar därför framförallt med att göra utredningar och ta fram strategiska styrdokument.

Jag håller nu på att titta på olika företagsförsäkringar och har bl.a. läst lite om IFs försäkring för "tekniska konsulter". Eftersom jag kommer att sitta hemma och jobba de närmsta åren samt redan har hemförsäkring och olycksfallsförsäkring är de viktigaste bitarna jag kan se följande:

Rättsskydd vid tvist
Professionsskada(dvs. om jag orsakar kapitalförlust hos kund)
Tjänstereseförsäkring


Vad ser ni som viktiga delar för mig att försäkra? samt vad kan en företagsförsäkring kosta på årsbasis i mitt fall?

Utöver dessa tre nyckelkrav är jag också intresserad av att veta om det finns någon form av fackförbund/branchorganisation för mig små egenföretagare inom teknisk konsultverksamhet?
Det jag kan känna vore värdefullt är att det fanns någon branchorganisation som kunde stötta en om man ex. hamnade i besvärliga situationer, men inte vill ta i advokat.

Tacksam för svar!

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.